//
کدخبر: ۲۸۲۷۸۵ //

وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به نقطه اوج خود رسید

ویروس کرونا در انگلیس به «نقطه اوج» رسیده و احتمالاً به گفته مقامات دولتی اوضاع حتی بدتر خواهد شد.

وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به نقطه اوج خود رسید

یک روز قبل از اینکه دولت انگلیس محدودیت‌های جدیدی را برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کند معاون رئیس امور پزشکی انگلستان هشدار داد که وضعیت این ویروس در بریتانیا به «نقطه اوج» رسیده و احتمالاً اوضاع حتی بدتر خواهد شد.

 

پروفسور جاناتان ون تام در بخشی از یک مقاله منتشر شده توسط دولت گفت که تعداد افراد آلوده به ویروس جدید کرونا در انگلیس فقط در حدود یک هفته تقریباً دو برابر شده است. وی هشدار داد که با افزایش شمار بیماران پذیرش شده در بیمارستان و بخصوص بخش مراقبت‌های ویژه، ای کشور در حال رفتن به سمت «ماه‌های سردتر و تاریک‎تر زمستان» و دوران «روزهای همیشه سخت» برای سیستم بهداشت و درمان این کشور است.

معاون ارشد رئیس امور پزشکی انگلستان همچنین گفت، این بیماری که در هفته‌های اخیر به سرعت در میان جمعیت جوان گسترش یافته، اکنون گروه‌های سنی مسنتر را تحت تأثیر قرار داده است. وی همچنین افزود که انگلیس در آینده نزدیک شاهد افزایش مرگ و میرهای مرتبط با ویروس کووید-19 خواهد بود.

این کشور در حال حاضر به میزان هفت درصد، یکی از بدترین نسبت‌های منجر به مرگ و میر در جهان را دارد.

این کشور با بیش از 17000 مورد جدید کووید-19 فقط در روز پنجشنبه رکورد خود را شکست. این رشد باعث شد مت هنکاک وزیر بهداشت، از این وضعیت به عنوان «لحظه‌های‎ خطرناک» یاد کند.

به گزارش فرتاک نیوز، یک مطالعه جدید همچنین نشان داد که کمتر از 12 درصد از افراد دارای علائم کووید-19 در انگلیس، برای اطمینان از ابتلا به این بیماری آزمایش می‌دهند و تقریبا فقط 20 درصد از این افراد خود را قرنطینه میکنند.

لندن مجموعه‌ای از اقدامات را برای مقابله با بیماری همه‌گیر ویروس کرونا ارائه داده است، از جمله لزوم استفاده از ماسک، فراخوان کارفرمایان برای صدور اجازه فعالیت از منزل به کارکنان خود، اعمال محدودیت در مشاغل مختلف و قانون بدنام «اقدامات شش‌گانه» که تجمع بیش از شش نفر را منع می‌کند.

انگلیس یکی از بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در اروپا را دارد بطوری که از زمان آغاز دوباره بازگشایی اقتصادی، مدارس و دانشگاه ها توسط دولت، شاهد افزایش موارد ابتلا بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان