//
کدخبر: ۲۸۲۲۰۴ //

کرملین: روسیه سلاح شیمیایی تولید نمی‌کند

سخنگوی کاخ کرملین در نشست خبری امروز درباره مسائل مختلفی از جمله مناقشه قره‌باغ، مذاکرات کنترل تسلیحاتی با آمریکا و مسمومیت یک چهره مخالف مسکو با مواد شیمیایی صحبت کرد.

کرملین: روسیه سلاح شیمیایی تولید نمی‌کند

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که مسکو به صورت پیوسته با طرف‌های درگیر مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تماس است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه باز هم با «الهام علی‌اف» همتای آذربایجانی خود درباره تنش‌های نظامی جدید با ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ تماس خواهد گرفت.

پیش از این، پوتین از دولت‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواسته بود هرچه سریعتر به درگیری‌ها در قره‌باغ پایان دهند.

پسکوف همچنین در واکنش به اتهام‌زنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) مبنی بر یافت شدن ماده شیمیایی عامل اعصاب در نمونه خون «الکسی ناوالنی» چهره مخالف کرملین تصریح کرد که روسیه هیچ سلاح شیمایی تولید نمی‌کند.

به گزارش فرتاک نیوز، به نقل از رویترز، سخنگوی کرملین با بیان اینکه هنوز اطلاعات رسمی توسط این سازمان درباره پرونده ناوالنی به مسکو ارائه نشده، گفت روسیه به صورت کامل به الزاماتش ذیل معاهده کنترل تسلیحاتی در ممنوعیت ساخت تسلیحات شیمیایی پایبند است.

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع مذاکرات با آمریکا بر سر معاهده‌های کنترل تسلیحات اتمی نیز اشاره کرده و اظهار داشت که مسکو هیچ نشانه امیدبخشی از تمدید این معاهده در مذاکرات با واشنگتن نمی‌بیند.

به نوشته رویترز، این در حالی است که پیمان «نیو استارت» به عنوان آخرین معاهده کنترل تسلیحاتی بزرگ بین روسیه و آمریکا در ماه فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۲۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان