//
کدخبر: ۲۸۲۱۵۵ //

۲۰ هزار صندلی‌ خالی مقابل کاخ سفید برای ادای احترام به ۲۰۰ هزار قربانی کرونا

عزاداران برای شرکت در "مراسم ملی یادبود قربانیان کووید ۱۹" در مقابل کاخ سفید جمع شدند تا به بیش از ۲۰۰ هزار تنی که در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند، ادای احترام کنند.

۲۰ هزار صندلی‌ خالی مقابل کاخ سفید برای ادای احترام به ۲۰۰ هزار قربانی کرونا

به نقل از شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی ۱۲، روز یکشنبه ۲۰ هزار صندلی خالی برای ادای احترام به قربانیان کووید ۱۹ در مقابل کاخ سفید قرار داده شد. این صندلی‌ها نشانگر کمتر از ۱۰ درصد از تعداد کل آمریکایی‌هایی بود که جان خود را بر اثر ابتلا به ویورس کرونا از دست داده‌اند.

به گزارش فرتاک نیوز،یکی از این صندلی‌ها به نام نماینده "راماش کوآزبا" ۶۷ ساله بود که حدود دو هفته پیش از برگزاری این مراسم به میزبانی "بازماندگان کووید برای تغییر" جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داد. دختران وی در این مراسم شرکت داشتند.  

خواهران کوآزبا که هر دو در زمینه بهداشت فعالیت دارند، تاکید کردند که می‌خواهند رهبران ملی را به انجام اقدامات بیشتر برای جلوگیری از مرگ و میرهای بیشتر ناشی از این ویروس از جمله اتخاذ یک واکنش بهداشت عمومی سفت و سخت تحت فشار بگذارند. این واکنش تنها به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی محدود نمی‌شود.

این مراسم یادبود پیش از ابتلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان "والتر رید" برنامه‌ریزی شده بود.

کشیش ویلیام لامار چهارم، سخنران افتتاحیه این مراسم گفت: رهبران ملی برای شکست این ویروس نه بر منابع سرمایه‌گذاری کردند و نه توصیه‌های دانشمندان را در این زمینه به عنوان نمونه قرار دادند. همین امر باعث بحران اقتصادی و نرخ نامتناسب مرگ‌ و میر در میان تمامی جوامع و قومیت‌ها شده است.

وی افزود: برای رئیس جمهور و تمامی مبتلایان به کووید ۱۹ آرزوی شفا و بهبودی کامل را دارم اما من در مقابل رئیس جمهور و دیگر رهبران که این مساله را جدی نگرفته‌اند نیز مسئولیتی دارم. دست تمامی افرادی که از انجام اقدامات لازم برای حفاظت از انسان‌ها امتناع می‌کنند، به خون آغشته است.

در این مراسم فیلمی نیز از تصاویر و اسامی این ۲۰۰ هزار قربانی به نمایش گذاشته شد. این فیلم شامل سخنرانی‌هایی از سوی نمایندگان خانواده‌های این قربانیان نیز بود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۱۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان