//
کدخبر: ۲۸۱۸۸۵ //

تاکید ایران بر عدم مداخله خارجی در مذاکرات بین‌الافغانی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که مذاکرات بین‌الافغانی باید بین طرف‌های افغان باشد و تاکید کرد که آمریکا نماینده مردم افغانستان نیست و نمی‌تواند از طرف کابل هیچ تعهدی به دیگران بدهد.

تاکید ایران بر عدم مداخله خارجی در مذاکرات بین‌الافغانی

 «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی گفت و رویکرد واشنگتن به این گفت‌وگوها اظهارداشت که مسیر آمریکا مسیر زورگویی است و این مسیر مدت‌هاست که در منطقه بسته شده است.

خطیب‌زاده افزود که دولت آمریکا و «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نماینده دولت افغانستان نیستند و نمی‌توانند از طرف دولت این کشور هیچ تعهدی را به کسی بدهند.

وی همچنین تصریح کرد که این گفت‌وگوها باید فارغ از مسایل قومی و مذهبی بین خود افغان‌ها و نمایندگان آن‌ها برگزار شود.

به گزارش فرتاک نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  تاکید نمود که چارچوب مذاکرات  بین‌الافغانی نیز روشن است و تظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی افغانستان، دستاوردهای مردم و رعایت حقوق اقلیت ها، اقوام و زنان می‌باشد.

خطیب زاده ابراز امیدواری کرد که با درایت طرف‌های مذاکره کننده، از طالبان گرفته تا دولت، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بصورت کاملاً اصیل بین افغان‌ها برگزار شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که ایران همواره با دو طرف مذاکرات بین‌الافغانی در ارتباط بوده و در ارتباط خواهد بود تا این گفت‌وگوها را تسهیل کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۸۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان