//
کدخبر: ۲۸۱۶۹۸ //

فرود هواپیمای روسی حامل مزدوران در لیبی

ارتش دولت وفاق ملی لیبی از فرود هواپیمای باری روسیه حامل مزدوران سوری در فرودگاه شهر سرت در شمال لیبی خبر داد.


فرود هواپیمای روسی حامل مزدوران در لیبی

به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالهادی دراه، سخنگوی اتاق عملیات آزادسازی سرت و الجفره وابسته به ارتش دولت وفاق ملی گفت، هواپیمای باری روسیه در فرودگاه القرضابیه در شهر سرت فرود آمد. این هواپیما حامل گروه بزرگی از نظامیان از سوریه بود.

به گزارش فرتاک نیوز،وی روز چهارشنبه هم اعلام کرده بود، دو هواپیمای باری نظامی حامل تجهیزات نظامی در فرودگاه شهر سرت تحت کنترل نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر فرود آمده بود.

دراه گفت، دو منطقه سرت و الجفره محل تجمع نظامیان حفتر و مزدوران روس است و گردآوری مزدوران در این منطقه هنوز متوقف نشده است.

ارتش دولت وفاق ملی در ماه اوت نیز اعلام کرده بود، شش هواپیمای باری روسیه از استان لاذقیه سوریه بلند و در شهر بنغازی لیبی تحت کنترل نیروهای حفتر به زمین نشست.

روسیه از طریق شبه نظامیان واگنر به دنبال جمع آوری مزدوران سوریه برای جنگ در لیبی در کنار نیروهای حفتر علیه دولت وفاق ملی لیبی است.

طبق گزارش سازمان ملل، روسیه بین نوامبر ۲۰۱۹ تا ژوئیه ۲۰۲۰ حدود ۳۸۸ پرواز نظامی از سوریه به لیبی داشته است.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۶۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان