//
کدخبر: ۲۸۱۶۷۵ //

پمپئو:ظرف دو روز دو بار تست داده‌ام/در سلامت کامل به سر می‌برم

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) عازم ژاپن خواهد شد اما سفر به مغولستان و کره‌جنوبی را که در برنامه بود، به دنبال ابتلای دونالد ترامپ به کرونا لغو می‌کند.

پمپئو:ظرف دو روز دو بار تست داده‌ام/در سلامت کامل به سر می‌برم

به نقل از خبرگزاری رویترز، اطلاعیه روز شنبه وزارت خارجه آمریکا پس از ابتلای دونالد ترامپ به کووید-۱۹ و بستری شدن او در بیمارستان والتر رید برای درمان ابتلا به ویروس کرونا صادر شد.

در ابتدا مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قصد داشت از چهارم تا هشتم اکتبر به سه کشور سفر داشته باشد. او امروز آمریکا را به مقصد توکیو ترک می‌کند اما در تاریخ ششم اکتبر پس از رایزنی با همتایان ژاپنی و شرکت در نشستی با حضور وزیران خارجه هند و استرالیا به واشنگتن باز می‌گردد.

به گزارش فرتاک نیوز،ترامپ شامگاه پنج‌شنبه درباره بیماری خود اطلاع‌رسانی کرد و برای درمان به یک مرکز درمانی نظامی در اطراف واشنگتن دی‌سی رفت. او شنبه در پیامی ویدیویی از این بیمارستان گفت حال "بسیار بهتری" دارد اما چند روز آتی آزمون واقعی برای درمان او خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا هم در پیامی ویدیویی گفت حالش خوب است اما در "اقدامی احتیاطی" برخی از سفرهایش را لغو کرده است. او گفت سفر به آسیا همچنان در برنامه قرار دارد.

پامپئو گفت: شما بدانید که حال من خوب است، خیلی عالی هستم. ظرف دو روز دو بار تست داده‌ام. در سلامت کامل به سر می‌برم و همچنان در نظر دارم تا سفری که به آسیا برنامه‌ریزی کردم، انجام دهم.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت، انتظار می‌رود پامپئو دوباره در ماه اکتبر به آسیا سفر کند و برای برنامه‌ریزی مجدد کار خواهد کرد.

پامپئو اولین بار است که پس از یک سال به شرق آسیا سفر می‌کند و این تحولات در شرایطی به وقوع می‌پیوندد که مناسبات آمریکا با پکن در بدترین حالت طی چندین دهه است. علاوه بر ترامپ، ویروس کرونا ملانیا ترامپ و چندین سناتور جمهوری‌خواه و همچنین میلیون‌ها تن را در آمریکا مبتلا کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۶۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان