//
کدخبر: ۲۸۰۸۶۹ //

اتحادیه اروپا دو فرد و چهار شرکت روسی را تحریم می‌کند

یک مقام اتحادیه اروپا گفت دو فرد و چهار شرکت روسی به‌خاطر همکاری در ساخت پل کریمه مورد تحریم قرار می‌گیرند.

اتحادیه اروپا دو فرد و چهار شرکت روسی را تحریم می‌کند

یک مقام اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت، بروکسل قصد دارد تحریم‌هایی را علیه دو فرد و چهار شرکت روسی اعمال کند.

این دیپلمات اتحادیه اروپا به خبرگزاری «تاس» گفت: «سفرا درخصوص افزودن دو فرد و چهار شرکت به لیست تحریم‌های روسیه به خاطر همکاری در احداث پل در منطقه کریمه توافق کرده‌اند».

به گزارش فرتاک نیوز؛ این مقام اروپایی افزود:‌ «شورای اروپا بر اساس رویه کتبی اعمال این تحریم‌ها، تصمیم رسمی خود را اعلام خواهد کرد».

این رویه کتبی درپی استقبال کشورهای عضو این اتحادیه و نبود اعتراض نسبت به آن آغاز شده است. این تحریم‌ها به دلیل داشتن جنبه فنی، بدون بحث و گفت‌وگوی متعاقب، پس از تأیید شورای اروپا به  اجرا در می‌آیند.

اتحادیه اروپا تیر ماه امسال طی نشستی در مقر خود در شهر بروکسل در بلژیک، به طور رسمی تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را به مدت ۶ ماه دیگر تمدید کرد. سران اتحادیه اروپا با ادعای عدم اجرای کامل «توافقنامه مینسک» به منظور برقراری آتش بس در شرق اوکراین، تصمیم به تمدید اقدامات محدود کننده علیه روسیه گرفتند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه چندی قبل در همین زمینه  تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد و گفت، در بحبوحه همه‌گیری کرونا حفظ تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و غیر مشروع است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۸۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان