//
کدخبر: ۴۰۳۱۳ //

موگرینی: برجام متعلق به جامعه جهانی است؛ اجرای کامل آن را تضمین خواهیم کرد

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در کنفرانس خبری با وزیر امور خارجه روسیه در بروکسل ، بار دیگر از توافق هسته ای (برجام) دفاع و بر ضرورت ادامه اجرای کامل آن توسط تمام طرف ها از جمله آمریکا تاکید کرد.

 موگرینی: برجام متعلق به جامعه جهانی است؛ اجرای کامل آن را تضمین خواهیم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

موگرینی پس از دیدار و گفت وگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در بروکسل در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره برجام گفت: من با اعداد و ارقام تجارت و سرمایه گذاری سخن می گویم؛ پس از برجام مبادلات تجاری ما با ایران افزایش یافته و این روند ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا در دفاع از برجام متحد است، افزود: اروپا در اجرای کامل برجام و تعامل با ایران، منافع امنیتی دارد. ما همچنین برای طرف اروپایی منافع اقتصادی متصور هستیم.

موگرینی افزود: تضمین خواهیم کرد که تعامل با ایران ادامه خواهد یافت و برجام بطور کامل و توسط همه طرفها از جمله بخش های هسته ای و بخش های مربوط به لغو تحریم ها در برجام اجرا خواهد شد.

موگرینی تاکید کرد: می دانیم که آمریکا در حال مرور سیاست خود است و به آن احترام می گذاریم اما برجام متعلق به یک کشور نیست، متعلق به جامعه بین المللی و مورد تایید شورای امنیت است و مسئولیت داریم اجرای کامل آن توسط همه طرف ها را تضمین کنیم.

موگرینی عصر سه شنبه در دیدار و گفت وگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائلی از جمله سوریه گفت و گو کرد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان