//
کدخبر: ۲۸۰۳۴۵ //

ظریف: گفتگوهای ایران و روسیه در حوزه نظامی همچنان ادامه دارد

وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که ایران و روسیه گفتگوهای بسیار خوبی در حوزه نظامی داشته و این گفتگوها همچنان ادامه دارد.

ظریف: گفتگوهای ایران و روسیه در حوزه نظامی همچنان ادامه دارد

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران و روسیه گفتگوهای بسیار خوبی در حوزه نظامی داشته‌اند و این گفتگوها همچنان ادامه دارد.

وزیر خارجه ایران در گفتگو با اسپوتنیک، در خصوص امکان انعقاد قرار دادهای نظامی بین ایران و روسیه پس از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: ایران و روسیه گفتگوهای بسیار خوبی را در این زمینه داشته‌اند و ما این گفتگوها را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ما در بسیاری از موارد از نوعی خودکفایی دفاعی برخوردار هستیم، در برخی موارد نیازهای جدی برای همکاری تسلیحاتی داریم با دوستانمان در روسیه و سایر کشورهایی که براساس مقررات بین‌المللی آمادگی همکاری با ما را دارند، همکاران من در بخش دفاعی این گفتگوها را با جدیت ادامه می‌دهند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه درباره ایجاد "کوریدور سبز" برای تجارت کالاهای اساسی با توجه به شرایط کنونی مرتبط با کرونا بسیار ضروری است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ ظریف همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد که تهران آمادگی مذاکره با آمریکا را ندارد، از طریق کشور ثالث مانند سوئیس آماده تبادل همه زندانیان دو تابعیتی هستیم.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص آمادگی ایران برای مذاکرات با آمریکا پیرامون موضوع تبادل زندانیان گفت: ما آمادگی مذاکره با دولت آمریکا را نداریم، از دولت سوئیس به عنوان حافظ منافع یا سایر دولت‌هایی که تمایل داشته باشند در این زمینه نقش مثبت ایفا کنند، استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هم آمادگی داریم که در کل دنیا تمام کسانی که توسط آمریکا در داخل خاک آمریکا یا با فشار آمریکا در سایر کشورها زندانی هستند را با زندانیانی که در ایران دو تابعیتی هستند، مبادله کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۳۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان