//
کدخبر: ۲۸۰۰۸۹ //

ترامپ: مطمئن هستم سال آینده در میانه بهترین سال در تاریخ جهان خواهیم بود

رئیس جمهوری آمریکا گفت هفتاد و پنج سال پس از جنگ جهانی دوم، درگیر جنگ جهانی با دشمن نامرئی هستیم.

ترامپ: مطمئن هستم سال آینده در میانه بهترین سال در تاریخ جهان خواهیم بود

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در سخنرانی ویدئویی خود در هفتاد و پنجمین نشست سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد که به دلیل شیوع کرونا در آمریکا، امسال به صورت مجازی حضور یافتند، افزود:  سازمان ملل متحد باید چین را به خاطر انتشار ویروس کرونا پاسخگو نگهدارد.

رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از اظهارات خود، بار دیگر ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را از افتخارات دولت خود برشمرد و مدعی شد «از توافق هسته‌ای بسیار بد ایران» خارج شده است و تحریم‌های فلج کننده را بر آنچه که او «دولت شماره یک حامی تروریسم»خواند، اعمال کرده‌اند.

اظهارات ترامپ علیه توافق هسته‌ای در شرایطی است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با قاطعیت از برجام حمایت کردند و با اقدامات یکجانبه و خلاف مقررات بین‌المللی آمریکا به شدت مخالفت ورزیدند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در سخنرانی ویدئویی خود در هفتاد و پنجمین نشست سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد که به دلیل شیوع کرونا در آمریکا، امسال به صورت مجازی حضور یافتند، افزود:  ۷۵ سال پس از جنگ جهانی دوم و پایه‌ریزی سازمان ملل متحد، ما گرفتار یک جنگ دیگر جهانی هستیم، گرفتار ویروس نامرئی چین هستیم که جان‌های زیادی را در۱۸۸ کشور گرفته است.

وی ادامه داد: ما بیشترین بسیج منابع را از زمان جنگ جهانی دوم به راه انداختیم. ما دستگاه تنفس مصنوعی تولید کردیم و مازاد آن را برای دوستانمان در سراسر جهان فرستادیم. ما به درمان جدیدی که بتواند زندگی میلیون‌ها نفر را نجات دهد، دست یابیم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما ۸۵ درصد از میزان مرگ و میر کاسته‌ایم و سه واکسن در مراحل تکمیل است.

ترامپ کاهش ۸۵ درصدی مرگ و میر را بر این اساس می‌داند که می گوید اگر ما اقدام نمی‌کردیم کشته شدگان ناشی از کرونا در آمریکا به ۲ میلیون نفر می‌رسید. آمریکا اکنون با داشتن حدود ۷ میلیون نفر مبتلای شناسایی شده و حدود ۲۰۰ هزار نفر جان باخته در صدر کشورهای آسیب دیده از کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه بر این ویروس غلبه خواهند کرد، گفت: ما باید چین را که این همه‌گیری را به راه انداخت، پاسخگو نگهداریم. در روزهای آغازین، چین پروازهای داخلی را محدود کرد اما اجازه داد سفرهای خارجی و آلوده کردن جهان ادامه یابد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: دولت چین و سازمان جهانی بهداشت که عملا توسط چین کنترل می‌شود، مقررات منع پرواز از  چین به آمریکا را محکوم کردند. آنها به غلط ادعا کردند هیچ شواهدی برای انتقال این ویروس از انسان به انسان وجود ندارد.

ترامپ تاکید کرد: سازمان ملل متحد باید چین را پاسخگو سازد. علاوه بر آن، چین میلیون‌ها تن زباله پلاستیکی را در اقیانوس رها کرد و گستره بزرگی از زندگی دریایی را از بین برد. 

وی ادامه داد: میزان آلایندگی که از چین صادر می‌شود، فزاینده است در حالیکه من از پیمان یک طرفه اقلیمی پاریس خارج شدم، میزان تولید تولید دی اکسید کربن آمریکا کاهش یافت. آنهایی که به کارنامه زیست محیطی آمریکا حمله می کنند، می خواهند به آمریکا حمله کنند و من آن را تحمل نخواهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که همیشه رهبر حقوق بشر خواهد بود، گفت: ما می‌دانیم که کامیابی آمریکا، پایه محکم آزادی و امنیت جهانی است. در سه سال گذشته ما بزرگترین اقتصاد جهانی را در تاریخ آمریکا ساختیم.

مستاجر کاخ سفید در حالی از رهبری حقوق بشری آمریکا سخن می‌گوید که در دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی، از شورای حقوق بشر خارج شد.

ترامپ با اشاره به اینکه 2.4 میلیارد دلار در حیطه نظامی هزینه کرده است، افزود: در برابر سوء استفاده تجاری چین ایستادیم. ناتو را احیا کردیم و کشورها سهم خود را برای آن می‌پردازند.

وی به اقدامات ضد مردمی آمریکا در ونزوئلا، کوبا و ایران اشاره کرد و بار دیگر ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را از افتخارات دولت خود برشمرد.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد «از توافق هسته‌ای بسیار بد ایران» خارج شده است و تحریم‌های فلج کننده را بر آنچه که او «دولت شماره یک حامی تروریسم»خواند، اعمال کرده‌اند.

اظهارات ترامپ علیه توافق هسته‌ای در شرایطی است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با قاطعیت از برجام حمایت کردند و با اقدامات یکجانبه و خلاف مقررات بین‌المللی آمریکا به شدت مخالفت ورزیدند.

وی که داعیه دریافت جایزه صلح نوبل را در سر می‌پروراند، به پیمان صلح کوزوو و صربستان اشاره کرد و افزود: ما با 2 توافق صلح خاورمیانه به یک نقطه عطف موفقیت‌آمیزی رسیدیم. 

رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد: امارات متحده عربی، بحرین و اسرائیل یک توافق صلح را در کاخ سفید امضا کردند و کشورهای دیگر خاورمیانه هم به آن خواهند پیوست. این طلیعه تازه‌ای برای خاورمیانه است.

ترامپ افزود: ما می‌خواهیم در آینده هم به توافق‌های صلح بیشتری دست یابیم و من هیچ‌گاه به صلح خاورمیانه امیدوار نبودم.

وی با اشاره به صلح افغانستان، اظهار کرد: سربازانمان به کشور باز می‌گردد و ما به ماهیت وجودی خود یعنی سازنده صلح عمل می‌کنیم، صلح از طریق قدرت. همین الان پیشرفته ترین تسلیحات را داریم و من فقط دعا می کنم هرگز نیازمند استفاده به آنها نشویم.

رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست‌های دولت‌های پیشین برای یورش به کشورهای دیگر، گفت: من به عنوان رئیس جمهوری برداشت‌های گذشته را رد کردم و مردم خود را در تقدم قرار دادم.

ترامپ در اظهاراتی تبلیغاتی افزود: مطمئن هستم سال آینده که به طور حضوری دراینجا جمع می‌شویم، در میانه بهترین سال در تاریخ جهان خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۰۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان