//
کدخبر: ۲۷۸۸۱۱ //

حبس ابد برای رهبر گروه «اخوان المسلمین» و ۹ عضو دیگر در مصر

دستگاه قضایی مصر امروز «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین و 9 مقام ارشد و عضو این گروه را به حبس ابد محکوم کرد.

حبس ابد برای رهبر گروه «اخوان المسلمین»  و 9 عضو دیگر در مصر

دادگاه کیفری در استان «پورت سعید» مصر، «محمد بدیع» مرشد عام و رهبر گروه «اخوان المسلمین» و «محمد البلتاجی» و «صفوت حجازی» دو مقام ارشد این گروه را به حبس ابد محکوم کرد.

 به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، مجازات حبس ابد شامل ۹ متهم دیگر از گروه اخوان المسلمین در دادرسی مجدد در پرونده حمله به ایستگاه پلیس العرب در پورت سعید نیز است.

این پرونده به اقدامات خشونت آمیز در استان پورت سعید در آگوست ۲۰۱۳ مربوط می‌شود، زیرا دادستان عمومی مصر، جنبش اخوان المسلمین را به ارتباط با این حوادث و تحریک به انجام آن متهم کرد؛ آن هم  به دنبال اینکه سرکوب تحصن‌های طرفداران «محمد مرسی »رئیس جمهور برکنار شده وقت در میدان‌های «رابعه العدویه» و «النهضه» در قاهره توسط رژیم السیسی، خسارات جانی زیادی بر جای گذاشته بود.

به گزارش فرتاک نیوز؛ دادگاه مصر یک سال پیش هم برای محمد بدیع در موضوع موسوم به جاسوسی برای حماس حکم حبس به مدت ۲۵ سال صادر کرد، پنج سال پیش هم حکم حبس ابد به دلیل حوادث میدان رابعه العدویه برای بدیع صادر شده است.

در جریان اعتراضات پس از کودتای ۲۰۱۳ علیه محمد مرسی که به اعتراض گسترده اخوان المسلمین مصر و تحصن آن‌ها در مسجد رابعه عدویه در قاهره و چندین نقطه دیگر در مصر انجامید، رهبر جماعت اخوان المسلمین و به دنبال او، دیگر اعضایی از این گروه بازداشت شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۸۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان