//
کدخبر: ۲۶۷۳۲۲ //

سفر رئیس موساد به اردن در آستانه اعلام طرح الحاق کرانه باختری

ایرنا نوشت: یوسی کوهن رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) برای گفت و گو در مورد الحاق کرانه باختری به اردن سفر کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

سفر کوهن برای انتقال پیام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عبدالله دوم پادشاه اردن در مورد الحاق کرانه باختری صورت گرفت.

 

سفر رئیس موساد به اردن در آستانه اعلام طرح الحاق کرانه باختری

 

 

یک مسئول بلندپایه اردنی دو هفته پیش فاش کرد: عبدالله دوم در سایه تنش در روابط میان امان و تل‌آویو بر سر طرح الحاق کرانه باختری به مناطق اشغالی، حاضر به گفت‌وگوی تلفنی با  نتانیاهو نشده است.

منبع مذکور با اشاره به درخواست بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای سفر به اردن و دیدار با مقامات این کشور، اشاره کرد که شاه اردن هیچ زمانی را هم برای دیدار با گانتس به منظور رایزنی در خصوص طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن تعیین نکرده است.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی در اواخر خرداد ماه گزارش دادند که رئیس موساد با هدف استماع مواضع کشورهای عربی درباره طرح الحاق کرانه باختری و اطلاع از برنامه‌های آنها برای مقابله با این طرح، گفت‌ وگوهایی را با رهبران و روسای کشورهای عربی از جمله اردن و مصر در هفته‌های آینده خواهد داشت.

همچنین پایگاه العربی الجدید ۱۰ خرداد ماه افشا کرد که کوهن برای گفت و گو در مورد طرح الحاق کرانه باختری به صورت پنهانی به مصر سفر کرده تا با مقامات مصری از جمله «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور در حضور «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار داشته باشد.

رژیم صهیونیستی تحرکات خود را برای انضمام اراضی اشغالی فلسطینی‌ها به شدت دنبال می‌کند و با متحد اصلی خود آمریکا سعی در اجرای این طرح دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۳۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان