//
کدخبر: ۲۷۸۶۹۴ //

اعتراض فرانسه به آزادی شش زندانی طالبان

وزارت امور خارجه فرانسه پس از اعلام آزادی شش زندانی طالبان که متهم به قتل سربازان آن کشور هستند، با این تصمیم دولت افغانستان به شدت اعتراض کرده است.

اعتراض فرانسه به آزادی شش زندانی طالبان

 رسانه‌های افغانستان نوشتند؛ فرانسه مخالفت شدید خود را با آزادی کسانی تصریح می کند که به جنایت علیه شهروندان این کشور بویژه نظامیان و امداد رسانان فرانسوی اقدام کرده اند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ این موضوع در حالی است که سخنگوی وزارت دولت در امور صلح افغانستان اعلام کرده بود که دولت در حال مذاکره با فرانسه و استرالیا است و با آنها توافق شده است که این افراد به دوحه انتقال داده شود و در آن تحت نظارت باشند.

برخی منابع هم نوشته اند که امکان دارد این زندانیان تا پایان ماه نوامبر در قطر نگهداری شود و پس از آن دوباره به کابل منتقل شوند.

اما محمدنعیم وردک سخنگوی جدید گروه طالبان در قطر شب گذشته در توئیتر خود نوشت که شش زندانی طالبان لحظاتی پیش وارد قطر شدند و برخی از هوادران طالبان با بازنشر این توئیت  آزادی این زندانیان را تبریک گفته اند.

قرار است مذاکرات بین افغانستان صلح فردا شنبه در دوحه پایتخت قطر آغاز شود و عبدالله عبدالله هنگام ترک فرودگاه کابل به مقصد دوحه در فیسبوک خود نوشته است که در آغاز مراسم نشست سخنرانی خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۶۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان