//
کدخبر: ۲۷۷۷۷۶ //

معاون سفیر آمریکا در کابل: ایجاد دولت موقت یا انتقالی سودمند نخواهد بود

معاون سفیر آمریکا در کابل گفت گمانه‌زنی‌ها درباره تصمیم برای ایجاد دولت موقت در مذاکرات بین‌الافغانی سودمند نخواهد بود.

معاون سفیر آمریکا در کابل: ایجاد دولت موقت یا انتقالی سودمند نخواهد بود

 «کارن دکر» معاون سفیر آمریکا در کابل گفت که واشنگتن انتظار دارد که مطابق توافقنامه قطر آتش‌بس یکی از مسایل مهم در مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان باشد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: به هر اندازه ‌که گفت‌وگوها زودتر آغاز شوند، به همان اندازه ما اولویت‌های واقعی طالبان را زودتر می‌فهمیم و بزودی می‌توانیم گفت‌وگوها درباره آتش‌بس پایدار و سراسری که یکی از شرایط توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان بود را آغاز کنیم.

معاون سفیر آمریکا درکابل درباره ماهیت مذاکرات و پیامد آن نیز گفت: فکر می‌کنم دو طرف درباره صلح باعزت، صلح پایدار و صلحی ‌که دستاوردها را حفظ می‌کند، گفت‌وگو کنند؛ من فکر می‌کنم که گمانه‌زنی درباره ایجاد دولت موقت یا انتقالی سودمند نخواهد بود.

پیش از این منابعی از دولت افغانستان و طالبان به رسانه‌ها گفتند که روند تبادل زندانیان تکمیل شده است اما 7 زندانی طالبان که متهم به قتل اتباع استرالیایی و فرانسوی هستند احتمالا به دوحه منتقل می‌شوند.

هنوز زمان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بطور رسمی اعلام نشده است اما منابع از عزیمت تیم‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان به قطر خبر می‌دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۷۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان