//
کدخبر: ۲۷۷۷۰۳ //

تظاهرات سودانی‌ها علیه دولت انتقالی

صدها نفر از مردم سودان با برگزاری تظاهراتی خواستار انحلال دولت انتقالی شده و از ارتش خواستند قدرت را به دست گیرد.

تظاهرات سودانی‌ها علیه دولت انتقالی

صدها نفر از مردم سودان امروز پنج‌شنبه با تجمع مقابل مقر فرماندهی کل ارتش در مرکز خارطوم، علیه دولت انتقالی به ریاست «عبدالله حمدوک» شعار سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان شعار «ارتش ارتش... نه حمدوک»، «ارتش واحد، ملت واحد»، «دولت گرسنگی باید ساقط گردد» سر دادند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، از صبح امروز پنجشنبه ارتش خیابان‌های اصلی منتهی به مقر فرماندهی ارتش را مسدود کرده بود که باعث ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌ها شد.

گروه‌های سیاسی و جریان‌های اسلامی مخالف دولت انتقالی از جمله حزب «دولة القانون و التنمیة» به ریاست «محمد علی الجزولی» برای برگزاری تظاهرات امروز فراخوان داده بودند.

سودان از مشکلات اقتصادی بویژه در زمینه آرد، نان و گاز خانگی رنج می‌برد.

۲۱ آگوست ۲۰۱۹ مرحله انتقالی در سودان آغاز شد که قرار است مدت زمان آن ۳۹ ماهه بوده و به برگزاری انتخابات در اواخر ۲۰۲۲ ختم شود و طی این مدت قدرت بین ارتش و ائتلاف «الحریة و التغییر» تقسیم می‌شود.

آگوست گذشته «الصادق المهدی» رئیس «حزب الأمة القومی» سودان گفته بود که این کشور با سه گزینه هرج‌ومرج، کودتای نظامی یا برگزاری انتخابات زودهنگام مواجه است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین ۹۸ در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری «عبدالفتاح البرهان» قدرت را به دست گرفت.

این شورا مورد حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر قرار گرفت پس از آن معترضان خواستار آن شدند که این شورای نظامی قدرت را به دولتی مدنی تحویل دهد و به دنبال آن شورای حاکمیتی انتقالی سودان به ریاست البرهان و دولت موقت به نخست‌وزیری حمدوک تشکیل شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۷۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان