//
کدخبر: ۲۷۵۴۴۲ //

اعتراض یمنی‌ها به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی+عکس

هزاران نفر از مردم جنوب یمن با برگزاری تظاهراتی مخالفت خود را با هر گونه اقدامات مربوط به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

اعتراض یمنی‌ها به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی+عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

 هزاران نفر از مردم جنوب یمن امروز یکشنبه بنا به درخواست ائتلاف ملی جنوب در شهر «عتق» مرکز استان شبوه، تظاهرات کردند.

این تظاهرات با شعار «شراکت گسترده ملی راه ما برای رسیدن به ثبات است» برگزار شد و طی آن تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و یمن و تصاویر «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، شعار «جانم فدای یمن، خواسته ما دولت فدرال است» سر دادند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرات‌کنندگان مخالفت خود با گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات و هر گونه اقدامی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

«هانی بن بریک»‌ معاون رئیس شورای انتقالی جنوب روز شنبه (دیروز)، از تمایل خود برای سفر به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

  

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که شامگاه روز پنجشنبه، امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا رسما از برقراری روابط میان یکدیگر خبر دادند.

معترضان یمنی همچنین ضمن مخالفت با خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن، خواستار مشارکت عادلانه و کامل در رایزنی‌های ریاض در خصوص تشکیل دولت جدید شدند.

چند هفته پیش عربستان سعودی از سازوکار جدید و حصول توافقی بین دولت هادی و شورای انتقالی به منظور اجرای توافقنامه ریاض خبر داده بود.

از جمله مفاد سازوکار پیشنهادی ریاض عبارتند از: انصراف شورای انتقالی از اعلام حکومت خودگردان، اجرای توافقنامه ریاض، تعیین استاندار و مدیر امنیت استان عدن، مأمویت نخست‌وزیر یمن برای تشکیل دولت جدید ظرف مدت ۳۰ روز، خروج نیروهای نظامی از عدم به خارج از استان، جدایی نیروهای دو طرف در أبین و بازگشت آن‌ها به پایگاه‌های سابق خود، صدور فرمان تشکیل دولت با مشارکت برابری اعضای شمال و جنوب یمن از جمله وزرای پیشنهادی شورای انتقالی جنوب که به محض تشکیل دولت مأموریت خود در عدن را به منظور تکمیل توافقنامه ریاض آغاز کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۴۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان