//
کدخبر: ۲۷۷۰۴۱ //

روسیه یک دیپلمات ارشد نروژی را اخراج کرد

وزارت امور خارجه روسیه با احضار سفیر نروژ در مسکو، نسبت به اخراج دیپلمات روس از اسلو اعتراض کرده و در اقدامی متقابل، یک مقام ارشد سفارت نروژ را اخراج کرد.

روسیه یک دیپلمات ارشد نروژی را اخراج کرد

به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو یکی از دیپلمات‌های بلندپایه سفارت نروژ در این کشور را اخراج می‌کند و این شخص باید ظرف سه روز خاک روسیه را ترک کند.

به گزارش فرتاک نیوز، در دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه "خط مشی غیرسازنده‌ای" که توسط مقامات نروژی دنبال می‌شود، تأثیر منفی بر جو روابط دوجانبه گذاشته، تأکید کردند که مسئولیت عواقب ادامه چنین سیاستی، کاملاً به عهده مقامات اسلو است.

پیش از این، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفیر نروژ در مسکو به دلیل تصمیم طرف نروژی مبنی بر اخراج یک دیپلمات روس از این کشور، روز جمعه به وزارت خارجه احضار شده بود.

سفیر نروژ در روسیه پس از دیدار با مقامات دیپلماتیک روس، از اظهار نظر درباره نتایج نشست خود در این وزارتخانه خودداری کرد.

اوایل روز گذشته، وزارت امور خارجه نروژ، از اخراج یک دیپلمات روس از این کشور، بدون مشخص کردن نام و مقام وی، خبر داده بود. به عقیده مقامات اسلو، این شهروند روس اقداماتی انجام داده که مطابق با وضعیت و نقش وی به عنوان یک دیپلمات نیست.

"ولادیمیر جباروف" نائب رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه پیش از این  ابراز عقیده کرده بود که تصمیم نروژ برای اخراج دیپلمات روس، "به دستور" آمریکا، اتخاذ شده است.

"لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که ادامه روند اخراج دیپلمات‌های روس از برخی کشورهای اروپایی، پیامد تمایلات "روس‌ هراسی" در این کشورهاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۰۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان