//
کدخبر: ۲۷۵۶۴۶ //

خطر از بیخ گوش رئیس جمهور آمریکا گذشت

هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب هنگام نزدیک شدن به فرودگاهی در نزدیکی واشنگتن ظاهرا در آستانه برخورد با یک پهپاد کوچک بود.

خطر از بیخ گوش رئیس جمهور آمریکا گذشت

به نوشته روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست، این وسیله که زرد و مشکی و صلیبی شکل بود، در سمت راستای هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا موسوم به ایر فورس وان دیده شد. بسیاری از مسافران این پرواز هم پیش از آنکه هواپیما در ساعت ۵.۵۴ عصر فرود آید، آن را مشاهده کردند.

به گزارش فرتاک نیوز،سرویس مخفی آمریکا به درخواست برای تایید این گزارش‌ها پاسخی نداده است. فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی که مسائل امنیت هوایی را در آمریکای شمالی هماهنگ می کند، سوالات را به سرویس مخفی ارجاع داد. اداره هوانوردی فدرال هم سوالات در این خصوص را به نیروی هوایی مرتبط دانست.

در حالی که تایید چنین سوانح هوایی برای بازرسان امنیت هوانوردی دشوار است، به نظر می رسد این مساله جزو هزاران مورد از حوادث ایمنی در آمریکا باشد که تجهیزات بدون سرنشین در آن نقش داشتند و همین امر، مقام های اجرای قانون و آژانس‌های امنیت داخلی را بر آن داشته تا خواستار تدابیر بیشتر برای کنترل استفاده از آنها شوند.

بیشتر پهپادهای غیرنظامی تنها چند کیلوگرم وزن دارند و احتمالا نمی‌توانند موجب سقوط یک هواپیما شوند. اما تحقیقات دولتی نشان می دهد که خسارت آن احتمالا بسیار بیشتر از یک پرنده کوچک است که ممکن است با شیشه کابین خلبان برخورد کرده یا به موتور هواپیما خسارت بزند.

ترامپ سوار بر بوئینگ ۷۵۷ بود که جزو یگان هواپیمایی موسوم به ایر فورس وان است. اداره هوانوردی فدرال آمریکا سالانه هزاران گزارش از پرواز بسیار نزدیک پهپادها به دیگر هواپیماها یا فعالیت در مکان های محدود شده دریافت می کند. بیشتر این گزارش ها از جانب خلبان هاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۶۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان