//
کدخبر: ۲۷۵۵۴۶ //

روسیه حمایت مکرون از معترضان بلاروسی را ریاکارانه خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به حمایت رئیس جمهوری فرانسه از معترضان بلاروسی، با مقایسه با سرکوب جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه، این اقدام مکرون را ریاکارانه خواند.

روسیه حمایت مکرون از معترضان بلاروسی را ریاکارانه خواند

ماریا زاخارووا روز دوشنبه در مطلبی فیس بوکی با اشاره به اخبار رسانه ها نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه معتقد است که اتحادیه اروپا باید بطور گسترده به حمایت از شرکت کنندگان در اعتراضات مسالمت آمیز در بلاروس ادامه دهد.

وی افزود: مکرون بیانیه مربوطه را عصر یکشنبه در شبکه توییتر منتشر کرده و خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا باید به انسجام بخشی اعتراضات در بلاروس به همراه صدها هزار نفر در این کشور که در اعتراضات مسالمت آمیز برای احترام به حقوق و آزادیها و حق حاکمیت بلاروس تلاش می کنند، ادامه دهد. 

  اوضاع بلاروس در روزهای اخیر پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در روز یکشنبه هفته گذشته که اعلام شد لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسیده ناآرام شده است چرا که جمعیت زیادی در این کشور معتقدند که در انتخابات تقلب شده است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ زاخارووا در ادامه مطلب خود نوشت: مکرون چه زمانی از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا به انسجام بخشی اعتراضات در فرانسه به همراه صدها هزار جلیقه زرد ادامه دهد که در اعتراضات مسالمت آمیز در فرانسه برای احترام به حقوق و آزادیهای آنان تلاش می کنند. 

وی افزود: چه زمانی خواسته های روسای جمهور کشورهای عضو اتحادیه اروپا (برای حمایت از اعتراضات در برخی کشورهای خارج از اروپا) متوقف می شود و اتحادیه اروپا بجای آن به متمرکز کردن تلاش های خود در حمایت از اقدامات اعتراضی در کشورهای عضو این اتحادیه خواهد پرداخت. 

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه این سیاست اروپایی را ریاکارانه خواند.

جنبش جلیقه‌زردها از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸(۲۶ آبان ۹۷) در اعتراض به افزایش بهای سوخت شکل گرفت و بعدها به قیامی علیه دولت مکرون تبدیل شد.

زاخارووا  پیشتر با انتقاد از تلاش ها برای مداخله خارجی در بلاروس ازجمله ازطرف اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفته بود: ما شاهد فشار بی سابقه شرکای خارجی بر بلاروس برای بی ثبات کردن اوضاع این کشور هستیم. 

وی در همین حال تلاش ها برای یافتن آثار روسی در رویدادهای بلاروس را بی اساس خواند که برای ایجاد اختلاف میان روسیه و بلاروس مطرح شده است. 

 زاخارووا با رد اتهامات به روسیه در مورد ناآرامی ها در بلاروس گفت: روسیه به دقت رویدادهای بلاروس را پیگیری می کند و علاقه مند به تثبیت اوضاع این کشور است.

زاخارووا گفت: به نوبه خود از همه طرف ها دعوت به خویشتنداری و رفتار عاقلانه و منطقی می‌کنیم .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۵۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان