//
کدخبر: ۲۷۳۹۷۰ //
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد؛

ارائه پیش‌نویس جدید قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت سازمان ملل از سوی آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که دولت کشورش هفته آینده با هدف اطمینان حاصل کردن از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

ارائه پیش‌نویس جدید قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت سازمان ملل از سوی آمریکا

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری اش درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت که آمریکا هفته آینده (پیش نویس) قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که تحریم تسلیحاتی ایران تمدید می شود.
پمپئو در ادامه با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت: ماموریت شورای امنیت سازمان ملل این است که صلح و امنیت بین المللی را حفظ کند. اگر شورا به ایران اجازه دهد که آزادانه تسلیحات بخرد و بفروشد، کاملا این ماموریت را به سخره گرفته است. 

به گزارش فرتاک نیوز؛ وزیر امور خارجه آمریکا با نادیده گرفتن خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای مدعی حق آمریکا برای به کار گیری ابزار بازگردانی دوباره تحریم ها در آن شده و گفت: کاملا آگاه هستیم که ابزار بازگردانی تحریم ها یک گزینه موجود برای آمریکا است و ما از هر چه در توان داریم برای اطمینان حاصل کردن از این که این تحریم تمدید خواهد شد، استفاده خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش، اظهارات پمپئو پس از این مطرح می شود که با نزدیک شدن پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر سال میلادی جاری، دولت آمریکا هفته ها در پی جلب حمایت کشورهای عوض شورای امنیت برای تمدید این تحریم بوده است.
آمریکا تاکنون پیش نویس قطعنامه مربوط به تمدید این تحریم را یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است که با مخالفت شدید روسیه و چین، از کشورهای صاحب حق وتوی قطعنامه های شورای امنیت رو به رو شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۹۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان