//
کدخبر: ۲۷۲۲۹۸ //

چهارمین تست کرونای رئیس‌جمهور برزیل منفی اعلام شد

رئیس‌جمهور برزیل که پیش از این نتیجه آزمایش کرونایش ۳ بار مثبت اعلام شده بود، اعلام کرد که نتیجه چهارمین تست کرونای وی منفی بوده است.

چهارمین تست کرونای رئیس‌جمهور برزیل منفی اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آسوشیتد پرس، «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل که پیش از این 3 بار نتیجه آزمایش کرونایش مثبت اعلام شده بود، صبح روز شنبه به وقت محلی طی پیامی کوتاه در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک اعلام کرد که نتیجه چهارمین آزمایش کرونای وی منفی بوده است.

رئیس‌جمهور برزیل در کنار خبر منفی اعلام شدن چهارمین آزمایش کرونای خود، تصویری را در حالی که یک بسته از داروی «هیدروکسی کلروکین» در دست داشت را نیز منتشر کرد!

ژائیر بولسونارو که از متحدان نزدیک دونالد ترامپ به شمار می‌رود، همچون دونالد ترامپ معتقد است که داروی هیدروکسی کلروکین -که یکی از مهم‌ترین داروهای مورد استفاده در درمان مالاریا به شمار می‌رود- می‌تواند به بهبود بیماری کووید-19 نیز کمک کند؛ این در حالی است که چنین ادعایی هرگز در مجامع پزشکی به اثبات نرسیده و سازمان جهانی بهداشت نیز با توجه به عوارض جانبی این دارو، در خصوص استفاده از آن برای درمان کووید-19 هشدار داده است.

رئیس جمهور برزیل پیش از مبتلا شدن به بیماری کووید-19 بارها این بیماری را کم اهمیت خوانده و فرمانداران را به دلیل اعمال تدابیر اجتماعی از  جمله قرنطینه مورد انتقاد قرار داده بود.

با این حال، وی بعد از مبتلا شدن به کووید-19 در پیامی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش گفت: «همه می‌دانستند که دیر یا زود بخش قابل‌توجهی از جمعیت به این بیماری مبتلا خواهند شد. نتیجه آزمایش کرونای من مثبت بوده است.»

تاکنون بیش از 2.3 میلیون نفر در برزیل به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند و بالغ بر 85 هزار نفر از آنها بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. برزیل از لحاظ آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کووید-19 پس از آمریکا در رتبه دوم جهان قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان