//
کدخبر: ۲۷۰۹۶۳ //

سازمان جهانی بهداشت: کشورهایی که عجولانه قرنطینه را کنار گذاشتند شاهد بازگشت مجدد کرونا هستند

رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد کشورهایی که عجولانه قرنطینه را کنار گذاشتند اکنون شاهد بازگشت مجدد شیوع ویروس هستند و علتش نیز آن است که از شیوه های درست برای کاهش خطر استفاده نکردند.

سازمان جهانی بهداشت: کشورهایی که عجولانه قرنطینه را کنار گذاشتند شاهد بازگشت مجدد کرونا هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رادیو بین المللی چین، چندی پیش، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد با توجه به اشتباهاتی که بسیاری از کشورها در مسیر مقابله با همه‎گیری کرونا مرتکب می‎شوند در آینده نزدیک امکان بازگشت به شرایط عادی وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در صورتی که مردم مواردی نظیر فاصله فیزیکی، شستن دست‎ها و استفاده از ماسک را رعایت نکنند، وضعیت شیوع کرونا همچنان بدتر خواهد شد. تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد کشورهایی که عجولانه قرنطینه را کنار گذاشتند اکنون شاهد بازگشت مجدد شیوع ویروس هستند و علتش نیز آن است که از شیوه های درست برای کاهش خطر استفاده نکردند.

آدهانوم در نشست خبری مجازی این سازمان گفت: «صادقانه بگویم؛ در آینده نزدیک شاهد بازگشت به شرایط "عادی گذشته" باز نخواهیم گشت. بسیاری از کشورها وارد یک مسیر اشتباه شدند. این ویروس همچنان دشمن شماره یک بشر به شمار می‎رود اما اقدامات بسیاری از دولت‎ها و مردم جهان بر خلاف این واقعیت است.»

او گفت که پیام‎های گیج‎کننده رهبران بسیاری از کشورها باعث کاهش اطمینان مردم به آنان شده و اگر دولت‎ها یک راهبرد جامع را برای جلوگیری از شیوع ویروس در پیش نگیرند و اگر مردم از اصول اولیه بهداشتی پیروی نکنند «این همه‎گیری تنها به یک پیش خواهد رفت و وضعیت همچنان بدتر و بدتر و بدتر خواهد شد.»

از ماه دسامبر سال 2019 و آغاز شیوع کووید-19 در چین، تا کنون بیش از 13 میلیون و 690 هزار و 219 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‎اند که از آن میان 586 هزار و 776 نفر جان خود را از دست داده‎اند.

به گفته آدهانوم «با وجود آنکه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نسبتاً ثابت است اما بسیاری از موارد دیگر هست که باید مورد توجه قرار بگیرد.»

او گفت که در حال حاضر کشورهای جهان با 4 وضعیت کلی روبه‎رو هستند به این ترتیب که: برخی از کشورها با هوشیاری توانستند از شیوع گسترده بیماری جلوگیری کنند. یک گروه دیگر توانسته‎اند شیوع گسترده کرونا را کنترل کنند. گروه بعدی، کشورهای هستند که محدودیت‎ها را کنار گذاشتند و اکنون بار دیگر مجبور به بازگرداندن آن شده‎اند و در آخر نیز کشورهایی هستند که شاهد شیوع شدید بیماری هستند.

به گفته رئیس سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر مرکز اصلی شیوع بیماری هنوز هم آمریکا است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان