//
کدخبر: ۲۷۰۶۷۶ //

پلیس اسرائیل ۵۰ تن از معترضان علیه نتانیاهو را بازداشت کرد

پلیس رژیم صهیونیستی در جریان درگیری با معترضانی که علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم در قدس به خیابان آمدند و خواستار برکناری او شدند، ۵۰ نفر را بازداشت کرد.

پلیس اسرائیل ۵۰ تن از معترضان علیه نتانیاهو را بازداشت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، پلیس اسرائیل با استفاده از زور تظاهرات شب گذشته معترضان در شهر اشغالی قدس را که خواستار برکناری نتانیاهو بودند، متفرق کرد.

پلیس اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این درگیری‌ها یک افسر زخمی شد.

همچنین طبق این بیانیه،‌ ۵۰ معترض نیز به اتهام اخلال‌ در نظم عمومی،‌ پرتاپ مواد مختلف به سمت پلیس، بستن راه قطار و صدمه زدن به اموال عمومی بازداشت شدند.

به نوشته تایمز آو اسرائیل،‌ صدها معترض شامگاه دیروز مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس و همزمان در چند شهر دیگر فلسطین اشغالی علیه نخست‌وزیر تجمع کردند.

برخی معترضان سعی داشتن با شکستن موانع امنیتی به خانه نتانیاهو یورش ببرند که پلیس با آن‌ها درگیر شد.

پایگاه خبری معا فلسطین نیز گزارش داد، تظاهرکنندگان به وضع بد اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اعتراض کردند.

معترضان پرچم‌های رژیم صهیونیستی و پرچم‌های سیاه در دست داشتند و به برچیدن چادرهای تحصن خود در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو معترض بودند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس با خشونت با کسانی که قصد داشتند، برابر محل اقامت نتانیاهو چادرها و خیمه‌های تحصن برپا کنند، برخورد و شماری را زخمی کردند.

پس از پایان این تجمع، صدها معترض به مرکز شهر رفتند و با بستن مسیر قطار برقی شهر قدس، به تظاهرات خود ادامه داده و شعارهایی علیه نتانیاهو سر دادند.

در این میان، پلیس برای متفرق کردن معترضان به پمپ‌های آب‌پاش و رفتارهای خشونت‌آمیز متوسل شد.برخی از معترضان با رفتن به خیابان دیگری نرده‌های آهینی را بریده و چند زباله‌دان را به آتش کشیدند.

همزمان با این اعتراضات نیز، هزاران نفر از ساکنان شهر تل‌آویو شنبه شب در اعتراض به وضع بد اقتصادی در مرکز این‌ شهر تظاهرات کردند.

معترضان علیه کابینه صهیونیستی به خاطر وضع بد اقتصادی به ویژه تعطیلی کسبوکارها و اوضاع به وجود آمده پس از شیوع کرونا، تظاهرات کردند.

ساکنان شهرهای مختلف فلسطین اشغالی طی هفته‌های اخیر بارها علیه نتانیاهو و سیاست‌هایش از جمله طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل و اوضاع معیشتی بد، اعتراض کردند.

اعتراضات علیه نتانیاهو در حالی ادامه دارد که او به دریافت رشوه، فساد مالی و سوءاستفاده از مقام و موقعیت خود متهم است.

پیش‌تر براساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، ۵۸درصد شهروندان اسرائیل نارضایتی خود را از عملکرد بنیامین نتانیاهو در کاهش تاثیر کرونا بر جنبه‌های اقتصادی اعلام کردند و  ۳۵درصد نیز در زمینه ضعف عملکرد وی جواب منفی دادند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۶۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان