//
کدخبر: ۲۷۰۳۵۵ //

سخنگوی وزارت خارجه چین: پکن به توسعه روابط با ایران اهمیت می دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اخبار مربوط به برنامه همکاری های جامع ایران و چین اظهار کرد که پکن به توسعه روابط با همه کشورها از جمله ایران اهمیت می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین: پکن به توسعه روابط با ایران اهمیت می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

«هوا چون اینگ» روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن افزود: ایران از کشورهای دوست چین است تهران و پکن مبادلات و همکاری های عادی خود را حفظ می کنند.

با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مورد سئوالی با این عنوان که «روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرده است به پیش نویس توافق نامه همکاری های جامع اقتصادی و امنیتی بین چین و ایران دست یافته است این توافق نامه نفوذ چین را در زمینه های مرتبط با ایران گسترش خواهد داد،  آیا چنین چیزی را تایید می کنید؟ گفت که در این مورد خاص اطلاعاتی ندارد.

طی هفته‌های اخیر انتشار تصویب پیش نویس سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین حاشیه های گسترده‌ای هم در محافل رسمی رسانه ای و هم در فضای مجازی به همراه داشته است.  

با این حال «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست علنی روز یکشنبه ۱۵ تیر مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش خود درباره تحولات بین المللی و سیاست جمهوری اسلامی ایران در سال جهش تولید با اشاره به توافق استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: در این خصوص هیچ موضوع مخفی وجود ندارد و همه چیز کاملاً شفاف است که در زمان های مختلف اعلام شده است؛ از زمانی که آقای شی با رهبر انقلاب دیدار کرده اند و نسبت به این موضوع مسائلی مطرح شد تاکنون همه امور به طور شفاف برای جامعه بیان شده است.

موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای دوست، گفت: هجمه‌ها به توافق ۲۵ ساله ایران با چین قطعا ریشه خارجی دارد و اقدامات گروه‌های ضد انقلاب در این زمینه بر کسی پوشیده نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۳۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان