//
کدخبر: ۲۶۹۸۶۳ //

به صدا در آمدن زنگ خطر در لبنان

کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره اوضاع لبنان گفت:"زنگ خطر در لبنان به صدا در آمده است و ما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود اقدامی کنیم."

به صدا در آمدن زنگ خطر در لبنان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از المیادین، میچل باچله، کمسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه با اشاره به آثار و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بحران فعلی لبنان برای مردمش، از دولت و احزاب سیاسی و همچنین بخش مالی این کشور خواست با همکاری یکدیگر از مردم حمایت کنند.

وی گفت: بیکاری به فقر می‌انجامد و در لبنان هم لبنان حیث هیچ مزایایی برای دوره بیکاری وجود ندارد.لبنانی‌ها ضعیف شده‌اند و گروه‌های ضعیف‌تر و آسیب پذیرتر مثل آوارگان و کارگران مهاجر از تامین نیازهای اساسی‌شان ناتوان شده‌اند. این اوضاع باید هرچه سریعتر تحت کنترل درآید زیرا بخش اعظمی از مردم از فقر و گرسنگی ناشی از این بحران رنج می‌برند.

باچله به خسارات اقتصادی روزافزون ناشی از انتشار ویروس کرونا برای همه قشرهای جامعه لبنان اشاره کرده و گفت که در لبنان خیلی‌ها کارشان را از دست داده‌اند و منابع درآمدشان جلوی چشمانشان از بین رفته است و خیلی‌ها حتی منازلشان را هم از دست داده‌اند.

وی در ادامه گفت: مثل هرجای دیگری مردم ضعیف تر و فقیرتر بیشترین آسیب را از این وضع می‌بینند و وضعیت آنها با توقف واردات مواد غذایی و پزشکی بدتر هم می‌شود.

این مقام سازمان ملل با اشاره به اعتراضات اخیر که نتیجه نارضایتی مردم از سوء مدیریت و فساد بود اشاره کرده و گفت: لبنان اکنون در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد. از ماه اکتبر ، لیره بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده ، هزاران شرکت بسته‌اند و قطعی برق هم معضل شده است. لذا بهتر است در این شرایط دشوار احزاب و رهبران سیاسی لبنان به وضع اصلاحاتی برای تامین خدمات ضروری مثل غذا، برق و بهداشت و آموزش بپردازند و جامعه جهانی نیز باید به دولت لبنان در این مهم کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۸۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان