//
کدخبر: ۲۶۸۹۳۷ //

بایدن: نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا را ریشه‌کن می‌کنم

معاون سابق رئیس جمهور آمریکا روز شنبه طی پیامی در تناقض با اخطار ترامپ در مراسم آتش‌بازی کوه راشمور که گفته بود "اوباش عصبانی" در اعتراضات علیه نژادپرستی در حال آسیب زدن به تاریخ و فرهنگ آمریکا هستند، وعده داد "نژادپرستی سیستماتیک را در آمریکا ریشه‌کن کند".

بایدن: نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا را ریشه‌کن می‌کنم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از لس‌آنجلس تایمز، در ویدئویی که در توییتر منتشر شده، جو بایدن، نامزد پیش‌فرض دموکرات‌ها گفت، آمریکا هرگز مطابق با بیانیه اعلامیه آزادی که "تمام انسان‌ها یکسان خلق شده‌اند" زندگی و عمل نکرده است.  این عبارت طی بیش از ۲۰۰ سال نژادپرستی نهادینه، شامل مورد اخیر که باعث مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس شد، وجدان ما را جریحه‌دار کرده است.

بایدن اظهار کرد: آمریکا قصه پریان نیست. کشمکش دائمی بین دو بخش از شخصیت ما وجود داشته، یک این ایده که تمام زنان و مردان- همه مردم- یکسان خلق شده‌اند و دوم نژادپرستی که ما را از یکدیگر جدا می‌کند. ما حالا فرصت این را داریم که به افراد به حاشیه رانده شده، مظلومان، افراد منزوی و سرکوب شده سهم کاملی از رؤیای آمریکایی اعطا کنیم.

اظهارات بایدن ساعاتی پس از آن ایراد شد که ترامپ جمعه شب به جمعیتی از حامیان عمدتاً سفیدپوستش در کوه راشمور گفت "آمریکا در حال مواجهه با خطر فزاینده معترضان ضدنژادپرستی است؛ کمپین‌های بی‌رحمی که قصد دارند تاریخ ما را پاک کنند، قهرمانان ما را از چهره بیاندازند، ارزش‌هایمان را نابود کنند و آن‌ها را به فرزندانمان از نو بیاموزند". او معترضان ضدنژادپرستی را به ارتقای آنچه "فاشیسم جدید چپ افراطی" نامید، متهم کرد.

در مراسم دیگری مربوط به ۴ ژوئیه که روز شنبه در چمنزار جنوبی کاخ سفید برگزار شد، ترامپ با مضامین مشابهی به معترضان شورید و تأکید کرد مبارزه با ناآرامی‌ها، در قلب کمپین انتخاب مجدد او جا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در فرآیند شکست دادن چپ رادیکال، مارکسیست‌ها، آنارشیست‌ها، آشوب‌گران، غارت‌گران و مردمی هستیم که در بسیاری موارد نمی‌دانند در حال انجام چه کاری هستند.

پاسخ ستیزه‌جویانه ترامپ به اعتراضات "جان سیاه‌پوستان مهم است" -که هفته‌هاست آمریکا را به جوش و خروش درآورده-، در حالی مطرح می‌شود که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها از این جنبش حمایت می‌کنند. زمانی که شهر نیویورک اخیراً اعلام کرد "جان سیاه‌پوستان مهم است" را در خیابان پنجم، بیرون برج ترامپ نقاشی می‌کند، ترامپ این اقدام را "نماد نفرت" خواند.

در مقاله‌ای که روز شنبه از سوی "ان‌بی‌سی‌نیوز" منتشر شد، بایدن با اشاره به پایان برده‌داری و جنبش‌های حقوق مدنی، گفت آمریکایی‌ها از زمان کشف این کشور برای ساختن یک دموکراسی بهتر "رژه رفته و خون داده‌اند".

وی گفت: این جست‌وجوی جامعه بهتر طی سال‌های اخیر متوقف شده- و هیچ‌کس بیشتر از ترامپ در این مورد مسئول نیست-. او هر روز راه‌های جدیدی برای خدشه‌دار کردن و خراب کردن دموکراسی ما پیدا می‌کند؛ از حملات بی‌پایه به حق رأی ما تا استفاده از نیروی ارتش علیه آمریکایی‌هایی که به طور مسالمت‌آمیز برای تحقق عدالت نژادی دست به اعتراض می‌زنند.

بایدن تأکید کرد که ارزش‌های دموکراتیک را از طریق برگرداندن سیاست‌های مهاجرتی "ظالمانه و غیرمولد" ترامپ، از جمله جدایی خانواده‌ها در مرز آمریکا و مکزیک، احیا می‌کند.

او همچنین قول داد که "نژادپرستی سیستمیک را از هر بخش جامعه که به آن آلوده شده – از صندوق‌های ناعادلانه جبران کووید ۱۹ گرفته تا قوانینی که باعث ایجاد شکاف‌های ثروت نژادی می‌شوند، نابرابری‌های بهداشتی، سیاست‌گذاری مسکن، تا سیستم قضایی و هر چیز بین این‌ها- را از بین ببرد."

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۹۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان