//
کدخبر: ۲۶۷۲۸۱ //

موج دوم کرونا، مخصمه جدید برای ترامپ در آستانه انتخابات

موج مرگبار کرونا در برخی ایالت های آمریکا تا حدودی آرام گرفته، اما مسئولان و مقامات ایالت های مختلف از ضروت ادامه اعمال قرنطینه و محدودیت های سفر میان شهرها و ایالات این کشور سخن می گویند و کارشناسان و ناظران بر همین اساس می گویند وضعیت جاری برای ترامپ در آستانه انتخابات، شرایط سختی ایجاد کرده است.

موج دوم کرونا، مخصمه جدید برای ترامپ در آستانه انتخابات
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس گزارش رسانه های غربی، مسئولان سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت می‌گویند برای مهار شیوع کرونا، کسانی که از برخی مناطق دیگر آمریکا به این ایالت‌ها می‌روند باید دو هفته قرنطینه شوند.

تصمیم سه ایالت شمال شرقی آمریکا همزمان با آن گرفته شده که شمار مبتلایان جدید در چند ایالت غربی و جنوبی رو به افزایش گذاشته است.

فرماندار نیوجرسی گفته مردم این سه ایالت "جهنم را از سر گذرانده‌اند" و نمی‌خواهند که شاهد یک موج دوم شیوع باشند.

آمریکا با بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مبتلا و بیشتر از ۱۲۱ هزار نفر فوتی، بالاترین آمار قربانیان کرونا را در جهان دارد. 

آمار بالای شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا و نیز و مشکلات ناشی از ناآرامی های اخیر در آمریکا، عرصه را بر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور تنگ کرده است.

برخی از منتقدان لیبرال یا چپگرای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به شدت شیوه برخورد او با بحران کرونا را زیر سوال می‌برند.

مقام‌های بهداشتی آمریکا در مورد جهش نگران‌کننده موارد ابتلا به کرونا در این کشور هشدار داده اند.
اندرو کومو، فرماندار نیویورک، اعلام کرده است کسانی که از ۹ ایالت، از جمله فلوریدا، تگزاس و واشنگتن، به نیویورک می‌روند باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند و کسانی که این محدودیت را رعایت نکنند، بار اول یک هزار دلار و در صورت تکرار، پنج هزار دلار جریمه خواهند شد.

هفته گذشته شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برخی از ایالت‌های آمریکا بیش از ۵۰ درصد بالا رفت.

تنها در روز چهارشنبه این هفته در ایالت کالیفرنیا بیش از ۷ هزار مورد ابتلای جدید شناسایی شد که تعدادی بی‌سابقه برای این ایالت است.

در فلوریدا هم بیش از ۵ هزار نفر دیگر مبتلا شدند. چند شهر این ایالت استفاده از ماسک را برای شهروندان اجباری کرده‌اند. اما در کل ایالت استفاده از ماسک اجباری نیست و مخالفت‌هایی علیه ماسک اجباری ابراز شده است.

تگزاس هم بیشتر از ۵ هزار مبتلای جدید داشته و فرماندار آن با هشدار درباره "یک شیوع شدید" گفته شاید ناگزیر به اعمال محدودیت‌های بیشتر باشد.

افزایش نگرانی ها از آغاز موج جدید کرونا در آمریکا و جهش تعداد مبتلایان ، صحنه سیاسی این کشور را نیز بطور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده است. دولت دونالد ترامپ به خاطر عملکرد ضعیف در مهار شیوع کرونا، از سوی مردم و بسیاری از مقامات جناح دموکرات و حتی جمهوری خواه سخت تحت سرزنش قرار دارد.

دونالد ترامپ که این روزها سرگرم مهیا سازی شرایط برای رقابت با جو بایدن رقیب دموکرات خود در انتخابات ۱۳ آبان است، نه تنها به خاطر سرزنش هایی که از او به دلیل ضعف عملکردش در مهار کرونا شده، بلکه به خاطر عملکرد دیکتاتورمابانه اش در مقابل موج اعتراض های مردمی علیه نژادپرستی در آمریکا ، در مخمصه ای سخت قرار گرفته و مسیر نه چندان طولانی او برای کسب دومین پیروزی پیاپی در انتخابات ریاست جمهوری، سخت ناهموار شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۲۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان