//
کدخبر: ۲۶۷۷۳۴ //

مخالفت ژاپن با ایده ترامپ برای پیوستن کره‌جنوبی به گروه ۷

ژاپن مخالفت خود را با ایده رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر افزودن کره‌جنوبی به گروه هفت کشور صنعتی اعلام کرد.

مخالفت ژاپن با ایده ترامپ برای پیوستن کره‌جنوبی به گروه ۷
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اواخر مه سال جاری میلادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ایده افزودن کره‌جنوبی، هند، استرالیا و روسیه را به گروه هفت اعلام کرد و گفت، عضویت کنونی "منسوخ شده" است و نمی‌تواند به درستی به شرایط کنونی در عرصه جهانی پاسخ دهد.

اعضای کنونی این گروه شامل آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن هستند.

خبرگزاری کیودو به نقل از منابع دیپلماتیک ژاپن گزارش کرد، توکیو پس از آنکه ترامپ این پیشنهاد را مطرح کرد، مخالفت سریع خود را با این ایده اعلام کرد و گفت: کره‌جنوبی با دیگر اعضای گروه هفت درباره مسائل چین و کره‌شمالی هم‌راستا نیست.

دولت آمریکا بعدا به یکی از مقام‌های ارشد ژاپنی که این پیام را منتقل کرد، گفت، ترامپ تصمیم نهایی را در این باره می‌گیرد.

این خبرگزاری همچنین گزارش کرد که وزیر خارجه ژاپن در یک برنامه تلویزیونی گفت: حفظ چارچوب گروه هفت مهم است و بر این باورم که این یک اتفاق‌نظر کلی است.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه کره‌جنوبی نیز در پاسخ به پرسشی درباره موضع ژاپن گفت:‌ هرگونه تغییر در ساختار گروه هفت باید محور گفت‌وگو بین اعضای کنونی باشد. می‌دانیم واشنگتن این مساله را بررسی می‌کند.

یکی از نمایندگان پارلمان کره‌جنوبی از حزب حاکم این کشور مراتب تاسف خود را بابت رفتار غیرمسئولانه دولت ژاپن ابراز داشت و گفت: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن سیاست‌های ضد کره‌جنوبی در پیش گرفته تا میزان حمایت‌ها از خودش را ارتقا دهد.

این در حالیست که پیشنهاد ترامپ برای پیوستن کره‌جنوبی به لیست کشورهای گروه هفت با استقبال سئول روبرو شده است. مون جائه-این، رئیس جمهوری کره‌جنوبی در جریان گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تمایل خود را برای شرکت در نشست گروه هفت در صورت برگزاری آن ابراز کرد. آمریکا میزبان جلسه سال جاری میلادی گروه هفت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان