//
کدخبر: ۲۶۷۲۲۲ //

یونان، ترکیه را متهم به ایجاد مشکل برای همسایگان کرد

وزیر خارجه یونان با ادعای نقض حریم هوایی یونان توسط ترکیه، این کشور را متهم به ایجاد مشکل برای همسایگان خود در منطقه کرد.

یونان، ترکیه را متهم به ایجاد مشکل برای همسایگان کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

"نیکوس دندیاس" وزیر خارجه یونان اقدامات ترکیه در ماه‌های اخیر در دریای اژه را مورد انتقاد قرار داد و گفت که آنکارا باید از سیاست قلدری خود دست بکشد.

دندیان در جریان بازدید از مرز شمال شرقی یونان با ترکیه، همچنین آنکارا را به ادامه نقض حاکمیت لیبی، عراق، سوریه و قبرس متهم کرد.   

وی همچنین اضافه کرد که ترکیه روزانه حریم هوایی و آب‌های سرزمینی یونان را با پرواز هواپیماها بر فراز مناطق بدون سکنه در اوروس و دریای اژه با جنگنده‌های مسلح نقض می‌کند.  

وزیر خارجه یونان همچنین از تهدید ترکیه در اوایل سال جاری میلادی در خصوص باز گذاشتن مرزها برای سرازیر شدن پناهجویان به سمت اروپا، انتقاد کرد و آن را سو استفاده طرف ترک از امید ده‌ها هزار نفر برای زندگی بهتر، توصیف کرد.

دندیاس در بازدید از گذرگاه کاستانیس در منطقه اوروس که میزبان پناهجویان در اواخر ماه فوریه بود، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا را همراهی می‌کرد. بورل در راستای اظهارات وزیر خارجه یونان اعلام کرد که اروپا مصمم به حفاظت از مرزهای خارجی است و قاطعانه از حاکمیت یونان حمایت می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان