//
کدخبر: ۲۶۵۹۲۶ //

شلیک گاز اشک‌آور به تجمع کارمندان بخش بهداشت و درمان فرانسه

پلیس فرانسه روز سه‌شنبه به تجمع اعتراضی کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور در پاریس گاز اشک‌آور شلیک کرد.

شلیک گاز اشک‌آور به تجمع کارمندان بخش بهداشت و درمان فرانسه
به گزارش فرتاک نیوز،

 پلیس فرانسه ویدئویی را در شبکه توییتر منتشر کرد که نشان می داد معترضان نقاب دار پس از واژگون کردن یک خودرو، به طرف نیروهای پلیس سنگ پرتاب می کردند.

پلیس اعلام کرد که گروه هایی خشونت بار تلاش دارند نظم تجمع مسالمت آمیز کارکنان بخش بهداشت و درمان را برهم زنند.

شبکه فرانس ۲۴ نیز گزارش داد: پس از سه ماه گرفتار بودن در بحران کرونا، پزشکان، پرستاران و نیروهای بخش مراقبت های ویژه روز سه شنبه به خیابان های فرانسه آمدند تا اطمینان یابند که دولت به وعده هایش در زمینه بهداشت و درمان عمل می کند.

معترضان دولت را تحت فشار قرار دادند تا اصلاحات وعده داده شده در بخش مراقبت های بهداشتی را به اجرا گذارد.

کارکنان بخش بهداشت و درمان فرانسه که در جریان بحران کرونا در خط مقدم مبارزه با این بیماری بوده اند، خواستار طرحی در زمینه استخدام و بازنگری دستمزدهایشان هستند.

اعتراض های امروز در قالب مجموعه تجمعاتی به طرفداری از عملکرد بیمارستان ها برگزار شده است که شامل تظاهرات «سه شنبه های خشم» نیز می شود.

دولت فرانسه هفته جاری احکامی صادر کرد که پاداش مضاعف یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ یورو برای کارمندان خانه های سالمندان و افزایش ۵۰ درصدی دستمزدهای اضافه کاری بیمارستانی را دربرمی گیرد که قرار است تا قبل از سپتامبر (شهریور ماه) پرداخت شود.

کادر درمانی فرانسه پیشتر نیز در اعتراض به سیاست های دولت در تامین تجهیزات پزشکی، امنیت و سلامت پزشکان و مراقبان سلامت، تجمع کرده بودند.

کمبود تجهیزات پزشکی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و پوشش های محافظتی برای کادر درمانی از دغدغههای جدی در بین این نیروها بوده که با توجه به فوت تعدادی از پزشکان بر اثر شیوع کرونا، نگرانی های جدی به دنبال داشته است.

تاکنون ۱۵۷ هزار و ۳۷۲  نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۳۶ نفر فوت کرده و ۷۳ هزار و ۴۴ نفر بهبود یافته اند.    

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان