//
کدخبر: ۲۶۵۷۳۰ //

تاکید مرکل بر لزوم مبارزه قاطعانه با نژادپرستی

صدر اعظم آلمان در سخنانی نژادپرستی را با ارزش‌های دموکراتیک ناسازگار دانسته و بر لزوم مبارزه قاطعانه با هرگونه افراط گرایی تاکید کرد.

تاکید مرکل بر لزوم مبارزه قاطعانه با نژادپرستی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در جریان بحث های ایجاد شده درباره نژادپرستی در کشورش در سخنانی نژادپرستی و یهودی ستیزی را با ارزش های دموکراتیک ناسازگار دانسته و بر لزوم مبارزه با هر گونه افراط گرایی تاکید کرد.

وی بر قاطعیت دولت آلمان در مبارزه با افراط گرایی تاکید کرده و گفت: سیستم دولتی و همزیستی مسالمت آمیز ما مبتنی بر ارزش های اساسی است.

مرکل که در یک ویدئو کنفرانس کمیته یهودیان آمریکا سخن می گفت تصریح کرد: یهودی ستیزی، نفرت، نژادپرستی و آشفتگی چه در رسانه های اجتماعی و چه در خیابان ها با این ارزش ها ناسازگارند. ما، دولت و جامعه باید با تمام نیرو با چنین افراط و تفریط هایی مقابله کنیم. متاسفانه در این راستا همواره شکست های تلخی وجود دارد.

صدر اعظم آلمان با اشاره به وقوع تیراندازی مرگ بار سال گذشته در شرق آلمان همزمان با مراسم یوم کیپور در نزدیکی یک کنیسه یهودیان در شهر هاله که منجر به کشته شدن دو نفر شد آن را بسیار تکان دهنده دانسته و گفت: این حملات منزجر کننده قلب دموکراسی ما را هدف قرار می دهد.

مرکل تاکید کرد که یهودیان باید در آلمان احساس آزادی و امنیت کنند.

وی همچنین از مسئولیت کشورش برای امنیت اسرائیل سخن گفته و آن را قابل مذاکره ندانسته و در عین حال تاکید کرد که صلح پایدار در خاورمیانه تنها از طریق تفاهم بین ملت ها و مذاکره درباره یک راه حل دو دولتی به دست می آید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان