//
کدخبر: ۲۶۵۴۴۹ //

دبیرکل ناتو: باید خود را برای تهدیدات احتمالی از طرف چین آماده کنیم

دبیرکل ناتو از کشورهای عضو این ائتلاف نظامی خواست مشترکا خود را علیه تهدیدات احتمالی از طرف چین به عنوان یک قدرت در حال صعود آماده کنند.

دبیرکل ناتو: باید خود را برای تهدیدات احتمالی از طرف چین آماده کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

"ینز استولنبرگ"، دبیرکل ناتو در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" اعلام کرد که متحدین این ائتلاف نظامی باید مشترکا خود را علیه تهدیدات احتمالی از طرف چین آماده کنند.

وی تاکید کرد که چین سرمایه گذاری های زیادی را در زمینه تسلیحات هسته‌ای و موشک های دوربرد که قابلیت دسترسی به اروپا را دارند انجام داده است.

دبیرکل ناتو با تاکید بر اینکه چین به دروازه ورودی اروپا نزدیک و نزدیکتر می شود، همچنین گفت: جمههوری خلق چین در قطب شمال، آفریقا و دریای مدیترانه حضور دارد و شدیدا در زیر ساخت های مهم اروپا سرمایه گذاری می کند. چین همچنین یک عنصر ثابت در فضای سایبری است و ناتو باید به این تحولات واکنش نشان دهد چرا که نشان دهنده یک تحول اساسی در توازن قدرت جهانی است.

استولنبرگ در عین حال تاکید کرد: البته هیچ کشور عضو ناتو مستقیما از طرف چین تهدید نمی شود. اما ما می فهمیم که تحولات بسیار جدی در دریای چین جنوبی رخ می دهد. چین تلاش می کند به صورت فزاینده مانع آزادی تردد کشتی ها در آب های بین‌المللی شود.

دبیر کل ناتو از چین خواست به قواعد بین‌المللی در حمل و نقل کشتی ها پایبند باشد. وی در این باره گفت: ما به تجارت آزاد، آزادی تردد کشتی ها در آب های بین‌المللی و رعایت قوانین همچنین در آب های دریای چین جنوبی معتقدیم.

وی در عین حال تاکید کرد که با وجود تنش ها این منطقه یک منطقه عملیاتی برای سازمان آتلانتیک شمالی نبوده و دلیلی برای اعزام نیرو به این منطقه وجود ندارد.

استولنبرگ در عین حال بر لزوم تداوم مذاکرات با کشور چین تاکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۴۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان