//
کدخبر: ۲۵۹۴۵۵ //

ممنوعیت تردد در هند ۲ هفته دیگر تمدید شد

جمعیت بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی هند باید دو هفته دیگر محدودیت‌های کرونایی را تحمل کند.

ممنوعیت تردد در هند ۲ هفته دیگر تمدید شد
به گزارش فرتاک نیوز،

خانه‌نشینی مردم هند ادامه خواهد یافت و منع تردد که قرار بود تا سوم مه برقرار باشد با تصمیم دولت دو هفته دیگر تمدید شد.

به دلیل تفاوت میزان ابتلا در هند، مناطق این کشور به محدوده‌های بحرانی، نیمه بحرانی و پاک تفکیک شده‌اند. قرار است در بخش‌های سبز و نارنجی که طی سه هفته گذشته، موارد ابتلای جدید در آنها ثبت نشده، وضعیت عادی شود. شهرهای دهلی، بمبئی و سایر کلان‌شهرها هم‌چنان جزء نواحی قرمز محسوب می‌شوند و مقررات قرنطینه در آنها تغییری نمی‌کند. 

به دستور دولت، حرکت کلیه قطارها و هواپیماها کماکان متوقف خواهد بود. مدارس، هتل‌ها و مراکز مهمان‌پذیری، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، معابد، کلیساها و مساجد نیز همگی تعطیل می‌مانند. 

حمل و نقل کالا اما مجاز است تا مایحتاج شهروندان در دسترس آنها قرار داشته باشد. وزارت کشور هند اعلام کرد که مراکز تولید اقلام ضروری از جمله دارو می‌توانند کار خود را از سر گیرند.

مقررات منع تردد که از شش هفته قبل در هند جاری است بیش از همه، کسب و کارهای کوچک و متوسط را متضرر کرده است.

به گزارش دویچه‌وله، هند بعد از چین، بیشترین جمعیت دنیا را دارد. وزارت بهداشت هند می‌گوید تاکنون بیش از ۳۹ هزار شهروند این کشور به کرونا مبتلا شده‌ و ۱۳۲۳ نفر جان باخته‌اند. این رقم با توجه به جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی هند بسیار اندک به نظر می‌رسد با این همه مقررات جاری در هند سختگیرانه‌اند و پلیس با متخلفان با شدت و حدت برخورد می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۴۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان