//
کدخبر: ۲۶۵۱۶۲ //

شانس ترامپ و بایدن در آخرین نظرسنجی‌ از انتخابات آمریکا چقدر است؟

نظرسنجی انجام شده توسط پایگاه خبری هیل و موسسه هریس ایکس درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نشان داد که جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با اختلاف ۱۰ درصد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور پیشتاز است.

شانس ترامپ و بایدن در آخرین نظرسنجی‌ از انتخابات آمریکا چقدر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر اساس نظرسنجی پایگاه خبری هیل و موسسه هریس ایکس، ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که اگر انتخابات امروز برگزار شود به جو بایدن رای خواهند داد؛ آماری که بیانگر افزایش پنج درصدی میزان حمایت‌ها از بایدن نسبت به نظرسنجی ماه مه است.

این در حالی است که ۳۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که در انتخابات ۲۰۲۰ به ترامپ رای می‌دهند؛ آماری که بیانگر کاهش چهار درصدی میزان حمایت‌ها از ترامپ نسبت به نظرسنجی ماه مه است.

چهار درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که فرد دیگری را ترجیح می‌دهند که نسبت به نظرسنجی ماه گذشته یک درصد کاهش داشته است.

چهار درصد دیگر از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که قصد ندارند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شرکت کنند و ۹ درصد گفتند که همچنان مطمئن نیستند که به کدامیک از نامزدهای انتخاباتی رای می‌دهند.

ترنس وودبری، یک آمارگیر دموکرات گفت: در هفته‌های گذشته به خاطر سوء مدیریت ویروس کرونا، اعتراضات شاهد افزایش چشمگیر درصد اختلاف میان نامزدهای این رقابت بوده‌ایم.

بر اساس این نظرسنجی، ۱۲ درصد از رای دهندگان سیاه پوست گفته‌اند که اگر انتخابات امروز برگزار شود از ترامپ حمایت خواهند کرد در حالی که ۷۴ درصد گفتند که به بایدن رای خواهند داد.  

با این حال وودبری به آمار اخیر درباره تایید عملکرد ترامپ اشاره کرد که در جریان آن ۲۴ درصد از رای‌دهندگان سیاه پوست گفتند که عملکرد ترامپ در کاخ سفید را تایید می‌کنند. وی این آمار را زنگ هشداری برای شانس پیروزی بایدن در انتخابات نوامبر دانست.

وی گفت: اکنون به شما می‌گویم که اگر ترامپ بتواند آرای نیمی از این ۲۴ درصد را بدست آورد، مجددا انتخاب خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۱۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان