//
کدخبر: ۲۶۳۸۶۳ //

ادامه اعتراض‌ها در آمریکا/انتقال دونالد ترامپ به پناهگاه زیر زمینی کاخ سفید

اندکی مانده به اجرای ممنوعیت تردد شبانه در واشنگتن، هزاران معترض آمریکایی گردهم آمدند و پلیس هم به گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان به مرگ جورج فلوید متوسل شده است.

ادامه اعتراض‌ها در آمریکا/انتقال دونالد ترامپ به پناهگاه زیر زمینی کاخ سفید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعتراضات عصر یکشنبه به وقت محلی در پایتخت آمریکا، بزرگترین گردهمایی اعتراضی از زمان مرگ جورج فلوید است.

فلوید یک سیاه‌پوست آمریکایی بود که به دست یک افسر سفیدپوست به طرز دلخراشی کشته شد. تصاویر منتشر شده از زمان مرگ فلوید نشان می‌دهد، یک مامور پلیس زانویش را بر روی گردن او فشار می‌دهد. در این فیلم صدای فلوید شنیده می‌شود که فریاد می‌زند:‌ "نمی‌توانم نفس بکشم."

معترضان در نزدیکی کاخ سفید، مقابل حصاری که آن‌ها را از پلیس دور می‌کرد، تجمع کرده‌اند و شعار "شلیک نکنید" سر می‌دهند.

بسیاری از معترضان هم پلاکاردهایی با نوشته "عدالت نباشد، صلح نیست" و "سکوت سفید خشونت است" در دست دارند. برخی از معترضان هم بطری‌های آب و وسایل دیگر به سمت مامورانی پرتاب می‌کنند که با گاز اشک‌آور معترضان را هدف گرفته‌اند.  

روز یکشنبه موریل باوزر، شهردار واشنگتن از اعمال مقررات منع آمد و شد هم‌زمان با شدت گرفتن اعتراض‌ها به کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس خبر داد. باوزر در پیامی توییتری اعلام کرد، مقررات منع آمد و شد از ساعت ۱۱ شب یکشنبه تا ۶ بامداد دوشنبه به وقت محلی برقرار خواهد بود. او همچنین از استقرار سربازان گارد ملی در پایتخت برای کمک به پلیس در برقراری نظم خبر داد.

در روزهای گذشته در چندین شهر آمریکا از جمله مینیاپولیس که جورج فلوید در آن کشته شد، مقررات منع آمد و شد شبانه برای مقابله با تظاهرات خشونت‌آمیز برقرار شده است.

هم‌زمان، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از انتقال دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید در جمعه شب گذشته خبر داد. این تصمیم زمانی اتخاذ شد که جمعیت معترضان در واشنگتن به کاخ سفید نزدیک شده بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۸۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان