//
کدخبر: ۲۶۵۰۹۶ //

جنگنده‌های «اف-۲۲» آمریکا ۴ فروند بمب‌افکن اتمی روسیه را رهگیری کردند

وزارت دفاع روسیه از رهگیری چند فروند بمب افکن اتمی خود از سوی جنگنده‌های تاکتیکی آمریکا نزدیک آلاسکا خبر داد.

جنگنده‌های «اف-22» آمریکا 4 فروند بمب‌افکن اتمی روسیه را رهگیری کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 رسانه‌ها از رهگیری چهار فروند بمب‌افکن اتمی روسیه از سوی جنگنده‌های تاکتیکی آمریکا حین پرواز معمول نزدیک قلمروی  هوایی ایالات متحده در «آلاسکا» خبر دادند.

خبرگزاری «ریا نوستی» به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت که در جریان این رهگیری، جنگنده‌های تاکتیکی «اف-22» آمریکا چهار فروند بمب‌افکن روسیه از نوع «توپولوف-95 ام اس» که قادر به حمل بمب اتمی هستند را  طی یک پرواز معمول بر فراز آب‌های بین‌المللی نزدیک آلاسکا رهگیری و همراهی کردند.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که در این پرواز 11 ساعته بمب افکن‌های توپولوف-95 ماموریت خود را بر اساس قوانین بین‌المللی انجام دادند و جنگنده‌های اف-22 رپتور آمریکایی این بمب افکن‌ها را در مراحلی از این پرواز طولانی مدت همراهی کردند.

طی روزهای گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده‌های این کشور چند بمب‌افکن آمریکایی را بر فراز دریای بالتیک و سیاه رهگیری کردند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور چند بمب‌افکن راهبردی آمریکایی B-1B‌ را بر فراز دریای بالتیک و سیاه شناسایی کرده و چند جنگنده را از پایگاه‌هایی در جنوب و غرب برای رهگیری آنها اعزام کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، پیش از رهگیری بمب‌افکن‌های آمریکایی توسط جنگنده‌های روسی، رادارهای این کشور در مسافت قابل توجهی از مرزها، این بمب‌افکن‌ها را ردیابی کرده بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۰۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان