//
کدخبر: ۱۸۹۲۵۵ //

پرواز هواپیماهای جنگی روسیه اطراف «آلاسکا»

فرماندهی هوا فضای آمریکا از عملیات رهگیری 6 فروند جنگنده، بمب افکن روسیه حوالی آلاسکا خبر داد.

پرواز هواپیماهای جنگی روسیه اطراف «آلاسکا»
به گزارش فرتاک نیوز،

«فرماندهی هوا فضای آمریکای شمالی» ( NORAD) از رهگیری 2 فروند جنگنده «سوخو-35» و 4 بمب‌افکن «توپولوف» نیروی هوایی روسیه از سوی جنگنده‌های «اف-22 رپتور» آمریکا خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در روز سه‌شنبه بمب‌افکن‌های روسی روز دوشنبه با پرواز حدود 200 مایلی ساحل غربی آلاسکا، وارد «منطقه شناسایی دفاع هوایی» (ADIZ)  شدند.

 در بیانیه فرماندهی هوا فضای آمریکای شمالی آمده که جنگنده‌های اف-22 و یک فروند هواپیمای هشدار سریع «ایی-3» با کمک سامانه کنترلی فرماندهی هوا فضا، موفق به شناسایی و رهگیری چهار «توپولوف- تی 95» و دو فروند جنگنده سوخو-35 روسیه شدند .

در بیانیه این مقر فرماندهی ذکر شده که بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های روسیه در منطقه پروازی بین‌المللی حضور داشته و هرگز وارد حریم هوایی «آمریکا» یا «کانادا» نشدند.

 وزارت دفاع روسیه نیز در توییتی بدین منظور ضمن تایید این مسئله، تاکید کرد پرواز بمب‌افکن‌های این کشور بر اساس برنامه پروازی بر فراز آب‌های بین‌المللی «چکوتکا» ، «برینگ» و « اوکوتسک» و همچنین در امتداد ساحل غربی آلاسکا و جزایر «الوتین» صورت گرفت.

 ژنرال «ترنس جی اوشاگنس» فرمانده یگان هوا فضای آمریکای شمالی در این زمینه گفت که اولویت نخست این یگان دفاع از کانادا و آمریکا،دفع تهدیدها علیه شهروندان، دفاع از زیرساخت‌های حیاتی و سازمان‌های دولتی و شناسایی و رهگیری هواپیماهایی است که به منافع آمریکا یا کانادا نزدیک می‌شوند.

آلاسکا، نزدیکترین ایالت آمریکا به روسیه و شامل برخی از پیشرفته‌ترین رادارها و تاسیسات دفاع موشکی آمریکاست برای دفاع از تاسیسات راهبردی نظامی این کشور عمل می‌کنند و در صورت بروز جنگ این تاسیسات جزو  اولین اهداف هستند و نیروی هوایی روسیه به منظور سنجش عملکرد بخش راداری ، پروازی نیروی هوایی آمریکا و شناخت نقاط قوت و ضعف آن در حریم هوایی بین‌المللی این منطقه عملیات شناسایی تجسسی انجام می‌دهد.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۲۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان