//
کدخبر: ۲۶۵۰۸۵ //

تظاهرات سراسری در لبنان علیه اوضاع نابسامان معیشتی

مردم لبنان در اعتراض به نابسامانی اوضاع اقتصادی و افزایش قیمت دلار در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات سراسری در لبنان علیه اوضاع نابسامان معیشتی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه خبری الجزیره، معترضان به سیاست بانکداری و افزایش نرخ دلار در میدان ریاض الصلح در مرکز بیروت، مقابل ساختمان بانک مرکزی و نیز ورودی پارلمان تجمع کردند.

معترضان پرچم‌های لبنان را در دست داشته و شعارهایی برای درخواست حمایت از شهروندان مقابل تبعات بحران اقتصادی و مجازات عاملان فروپاشی نرخ واحد پولی لبنان سر داده و بر ادامه اعتراضات خود تا زمان تحقق مطالبات خود تأکید کردند.

در همین راستا، ده‌ها معترض برای مخالفت با نابسامانی اوضاع معیشتی با آتش زدن لاستیک خودروها تردد خودروها در جاده نزدیکی شهرستان عالیه را مختل کرده و خواستار بهبود سریع بحران اقتصادی شدند.

در طرابلس هم صدها معترض در مقابل ساختمان بانک مرکزی لبنان در اعتراض به افزایش قیمت دلار مقابل لیر و نابسامانی اوضاع معیشتی تجمع کردند.

در شهر صیدا ده‌ها تظاهرکننده گرانی و افزایش قیمت دلار را محکوم کرده و پلاکاردهایی در راستای محکومیت سیاست‌های مالی دولت در دست داشتند.

همچنین جنبش مدنی "لحقّی" در بیانیه‌ای از لبنانی‌ها خواست به منظور براندازی رژیم حاکم و دولت و تلاش برای تشکیل دولت مستقل انتقالی تظاهرات کنند.

اعتراضات مردمی در لبنان ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شد و در پی آن دولت سعد حریری، نخست وزیر لبنان استعفا و حسان دیاب تصدی این پست را برعهده گرفت. معترضان خواستار برکناری طبقه سیاسی هستند و این طبقه را مسؤول فساد رایج در نهادهای دولت می‌دانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۰۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان