//
کدخبر: ۲۵۹۱۴۱ //

فرانسه: برای لبنان اجرای اصلاحات اقتصادی ضروری است

وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که در حال حاضر اجرای اصلاحات اقتصادی برای لبنان ضروری است.

فرانسه: برای لبنان اجرای اصلاحات اقتصادی ضروری است
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرد که در حال حاضر برای لبنان اجرای اصلاحات اقتصادی به گونه‌ای که اقتصاد این کشور بهبود پیدا کند، ضروری است.

وزارت خارجه فرانسه اضافه کرد که اقدام دولت لبنان درباره طرح اقتصادی و درخواست کمک از صندوق بین‌المللی پول، تصمیمی مهم است.

وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که این اصلاحات باید به گونه‌ای باشد که خواسته‌های ملت لبنان را برآورده کند.

فرانسه همچنین خواستار دور نگه داشتن این کشور از بحران‌ها و تنش‌های منطقه‌ای شد.

ساعتی پیش منابع خبری اعلام کردند که نخست وزیر لبنان و وزیر امور مالی این کشور درخواست کمک از صندوق بین‌المللی پول را امضا کردند.

دولت لبنان به ریاست نخست وزیر «حسّان دیّاب» پنجشنبه در بحبوحه اعتراضات اخیر به گرانی اقلام معیشتی و کاهش ارزش لیر این کشور در برابر دلار آمریکا از طرح اقتصادی- مالی خود رونمایی کرد. شورای وزیران لبنان نیز به اجماع با این طرح موافقت و آن را تصویب کرد.

لبنان یکی از مقروض‌ترین کشورهای دنیاست و اقتصادی مبتنی بر درآمد حاصل از جذب توریست و کمک‌های مالی از کشورهای دیگر دارد. اعتراضات به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی که از اواخر تابستان گذشته آغاز شد، واکنشی به تداوم ناکارآمدی دولت‌های پیشین در حل بحران‌های سال‌های اخیر بوده که در نهایت، «سعد الحریری»، نخست‌وزیر را مجبور به استعفا کرد.

تداوم این اعتراضات و درگیر شدن اکثر شهرهای لبنان با این تظاهرات و به‌تبع آن کندی چرخ اقتصاد بیمارگونه این کشور، اوضاع اقتصادی را بیش از پیش بدتر کرد تا اینکه با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به دلیل کرونا، فشار مضاعف و طاقت‌فرسایی به اقتصاد لبنان وارد شد. این موضوع تبدیل به یک چالش بزرگ در برابر دولت جدید حسان دیاب شد که قول داده بود، اصلاحات اداری و اقتصادی را سرلوحه و اولویت دولتش قرار دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۱۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان