//
کدخبر: ۲۴۸۸۴۹ //

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۱۷

قیمت نفت برنت روز جمعه شاهد ثبت بزرگترین افت قیمت یک روزه در طی بیش از ۱۱ سال گذشته بود.

 قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۱۷
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، پس از آنکه روسیه حاضر به همراهی با اوپک بر سر کاهش بیشتر تولید نفت به منظور مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا نشد، قیمت نفت برنت روز جمعه شاهد ثبت بزرگترین افت قیمت یک روزه در طی بیش از 11 سال گذشته بود. اوپک نیز در واکنش به عدم همراهی روسیه محدودیت ها در زمینه تولید نفت خود را لغو کرده است.

همزمان با به خطر افتادن ائتلاف سه ساله اوپک و روسیه، بیش از یک میلیون معامله نفت خام آمریکا در جریان معاملات روز جمعه دست به دست شد.

حان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «قیمت نفت به این دلیل شاهد سقوط بوده که متحدان اوپک این سازمان را در زمینه کاهش بیشتر تولید همراهی نکردند. روسیه تصمیم گرفته سیاست زمین سوخته را در قبال بازار نفت در پیش بگیرد. یعنی هر تولید کننده ای راسا در مورد میزان تولید خود تصمیم بگیرد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 4 دلار و 72 سنت معادل 9.4 درصد کاهش به 45 دلار و 27 سنت رسید. این پایین ترین رقم نهایی ثبت شده برای نفت برنت از ژوئن 2017 تاکنون بود و بدترین عملکرد روزانه این شاخص نفتی از دسامبر 2008 تاکنون رقم خورد.

قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 4 دلار و 62 سنت معادل 10.1 درصد کاهش به 41 دلار و 28 سنت رسید که پایین ترین رقم نهایی ثبت شده برای این شاخص نفتی از اوت 2016 تاکنون بود. دیروز بدترین عملکرد روزانه نفت خام آمریکا از نوامبر 2014 تاکنون رقم خورد.

قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا از ابتدای سال 2020 میلادی تاکنون بیش از 30 درصد سقوط کرده است.

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از 100 هزار نفر فراتر رفته و نگرانی ها از تبعات اقتصادی شیوع ویروس و افت بیشتر تقاضا برای نفت بیشتر شده است. فعالیت بسیاری از کارخانجات مختل شده و بازارهای بورس شاهد افت شدید شاخص ها بوده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان