//
کدخبر: ۲۶۴۳۱۷ //

اوباما: آمریکا قادر نیست ۴۰۰ سال نژادپرستی را به طور ناگهانی محو کند

رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه خواستار اصلاحات در نیروی پلیس شد ولی اشاره‌ای به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده نکرده است.

اوباما: آمریکا قادر نیست ۴۰۰ سال نژادپرستی را به طور ناگهانی محو کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با اذعان به تاریخ مملو از نژادپرستی در این کشور، در پیامی با هدف کاهش ناآرامی ها و اعتراضات، اعلام کرد: ما قادر نیستیم 400 سال نژادپرستی را به طور ناگهانی محو کنیم.

بر اساس این گزارش، باراک اوباما در واکنش به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست، هشدار داده است که مردم نباید منتظر تغییرات گسترده در نژادپرستی نهادینه شده در حاکمیت ایالات متحده باشند.

وی از شهرداران و فرمانداران ایالت های آمریکا خواسته است تا در استانداردهای مربوط به استفاده از زور و قوه قهریه توسط پلیس بازنگری کنند و اصلاحاتی را در نیروی پلیس اعمال نمایند.

اوباما خطاب به جوانان آمریکایی گفت: اتفاقات وحشتناک رخ داده طی هفته گذشته یک فرصت شگفت انگیز برای آمریکایی هاست تا بیدار شوند.

اوباما روز سه شنبه نیز برخورد خشونت آمیز پلیس در برابر معترضان را محکوم کرد وی در عین حال اقدامات خشونت آمیز برخی معترضان را نیز رد کرده است.

البته اوباما اشاره مستقیمی به سیاست ها و عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نکرده است، این در حالی است که بسیاری از دمکراتها ترامپ را به خاطر رویکرد وی در اجرای قانون به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

ترامپ از استفاده از ارتش علیه معترضان حمایت کرده است. اوباما گفت: خشونت موجب نابودی اقشاری از جامعه می شود که خود به خود در وضعیت ناخوشایندی قرار دارند و موجب می شود تا افکار عمومی از ریشه و علل واقعی این معضلات منحرف شود.

یک افسر سفیدپوست در آمریکا روز دوشنبه گذشته یک مرد سیاهپوست غیرمسلح را در شهر میناپولیس به قتل رسانده است. این مرد سیاهپوست حدودا 40 ساله غروب دوشنبه به وقت محلی با رفتار خشن پلیس روبرو شد به طوری که ماموران پلیس به او دستبند زدند و وی را با صورت روی زمین خواباندند. پلیس مدعی شده که این مرد سیاهپوست متهم به جعل اسناد بوده است.

بر اساس ادعای پلیس، این مرد سیاهپوست که مشکلات پزشکی داشته است پس از انتقال به یک بیمارستان جان خود را از دست داده اند. فیلم های منتشر شده از سوی عابران نشان می دهد که این مرد سیاهپوست با فشار زانوی یک افسر پلیس میناپولیس روبرو شده و مرتبا فریاد می زند: نمی توانم نفس بکشم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۳۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان