//
کدخبر: ۲۶۴۲۳۴ //

اختلاف در دولت ترامپ بر سر نحوه سرکوب اعتراضات

وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه با توسل به قانونی خاص برای مستقر کردن نیروهای ارتش آمریکا جهت سرکوب اعتراضات در این کشور مخالفت کرد.

اختلاف در دولت ترامپ بر سر نحوه سرکوب اعتراضات
به گزارش فرتاک نیوز،

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه)  با استفاده از یک قانون خاص برای مستقر کردن نیروهای ارتش آمریکا جهت سرکوب اعتراضات سراسری در این کشور مخالفت کرد. 

به نوشته آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آمریکا گفته با توسل به قانون موسوم به «قانون خیرش ۱۸۰۷» برای فرونشاندن اعتراضات مخالف است. 

قانون خیزش ۱۸۰۷ قانونی است که به رئیس‌جمهور ایالات متحده اختیار می‌دهد در شرایط خاص دستور استقرار نیروهای ارتش و گارد ملی برای سرکوب ناآرامی‌های مدنی، خیزش یا شورش‌ها را بدهد. 

مارک اسپر امروز چهارشنبه در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ که گفته بود ممکن است از این اختیار خود استفاده کند گفت: «من از توسل به قانون خیزش حمایت نمی‌کنم.»

وزیر دفاع آمریکا علی‌رغم این از توسل به این گزینه به عنوان «آخرین راه چاره» حمایت کرده است. او گفت: «استفاده از نیروهای وظیفه باید تنها به عنوان گزینه‌ای در اضطراری‌ترین شرایط و به عنوان آخرین راه چاره مورد استفاده قرار گیرد. 

پیش از این نیز، یک رسانه آمریکایی گزارش داد که چندین مقام فعلی و پیشین پنتاگون در مورد موافقت اسپر با تصمیم ترامپ برای استقرار نظامیان به منظور متوقف کردن اعتراضات در آمریکا نگران هستند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۲۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان