//
کدخبر: ۲۶۴۱۸۲ //

ماکرون پرونده لودریان را برای نخست وزیری بررسی می‌کند

بر اساس منابعی در رأس دولت فرانسه نام ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه این کشور در لیست امانوئل ماکرون برای تصدی پست نخست وزیری قرار گرفته است.

ماکرون پرونده لودریان را برای نخست وزیری بررسی می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری Europe۱، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در حال آماده‌سازی طرح سیاسی برای دوران پسا کروناویروس و ایجاد تغییرات در کابینه این کشور است که براساس گفته‌های منابع عالی رتبه، وی در حال بررسی شرایط ژان ایو لودریان برای جایگزینی ادوار فیلیپ جهت اداره کردن دولت است.

شایعات درباره تنش‌ها میان ماکرون و فیلیپ با وجود بازگشت آرامش پس از پایان منع آمد و شد همچنان در بالاترین سطح قرار دارد. به گفته یکی از وزرای فرانسه، تغییر ساختار کابینه بین ۲۸ ژوئن و ۱۴ ژوئیه اجتناب ناپذیر است و در این راستا اسامی مورد بررسی قرار گرفته‌اند ولی برای جایگزینی سمت نخست وزیری، لودریان شانس بیشتری دارد.

چندین روز است که نامه‌هایی با مضمون ترغیب و تمایل لودریان برای به دست گرفتن کابینه به او ارسال می‌شوند و محبوبیت وی اصلی‌ترین استدلال برای این پیشنهاد است.

ژان ایو لودریان سوسیالیست همراه فرانسوا اولاند در زمان ریاست جمهوری او در سال ۲۰۱۲ به شمار می‌آید. وی همچنین از نگاه مردم محبوب‌ترین وزیر شناخته شده است.

اطرافیان رئیس‌جمهوری فرانسه اظهار کردند، امانوئل ماکرون با لودریان در سمت نخست‌وزیری، می‌تواند بی‌سر و صدا برنامه خود را برای سال ۲۰۲۰ آماده کند.

با وجود تمامی شایعات وزیر امور خارجه فرانسه تاکنون سکوت کرده و واکنشی نشان نداده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۱۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان