//
کدخبر: ۲۶۳۱۱۶ //

ابراهیم کالین: آنهایی که حامی حفترند، در طرف نادرست درگیری لیبی هستند

مشاور ویژه رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای به بررسی اوضاع در لیبی پرداخت.

ابراهیم کالین: آنهایی که حامی حفترند، در طرف نادرست درگیری لیبی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

 ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در گفتگو با شبکه خبری فرانس ۲۴ همچنین درباره سوریه و مناقشات با دولت آمریکا بر سر خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسی توسط آنکارا صحبت کرد.

وی درباره اوضاع در لیبی ابراز نگرانی کرد و گفت، حمایت نظامی آنکارا از فائز السراج، دولت مستقر در طرابلس در برابر نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی، در این نبرد نوعی توازن ایجاد کرده است.

وی همچنین تایید کرد که سربازان خلیفه حفتر از طرابلس عقب نشسته‌اند.

ابراهیم کالین همچنین گفت، امارات متحده عربی از حفتر حمایت می‌کند که به گفته او در گزارش اخیر سازمان ملل مزدوران غربی از کمپانی‌هایی مستقر در امارات در چند ماه گذشته به لیبی اعزام شده‌اند تا از حفتر حمایت کنند.

سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه همچنین دولت حفتر را به نقض توافق‌ها و آتش‌بس‌ها متهم و تاکید کرد که ترکیه به دنبال راه‌حلی سیاسی است و به دنبال فشار آوردن بر سراج برای اقدام نظامی علیه حفتر نیست.

این مقام ارشد دولت آنکارا همچنین گفت: کشورهایی چون فرانسه که همچنان به حمایت از حفتر متهم هستند، هم دارند اشتباه رفتار می‌کنند. ما بر این باوریم هرکسی که هنوز از خلیفه حفتر حمایت می‌کند، در طرف نادرست جنگ لیبی قرار دارد.

وی همچنین گفت، اختلاف نظرها با فرانسه و همچنین آمریکا درباره سوریه وجود دارد و تاکید کرد که حمایت این کشورها از نیروهای پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق نادرست است. همچنین به گفته وی چنین حمایتی یکپارچکی سرزمینی سوریه را تضعیف می‌کند.

سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه در ادامه به مناقشات با دولت ترامپ بر سر خرید سامانه‌های دفاعی موشکی اس-۴۰۰ روسی پرداخت و گفت، آنکارا فعال‌سازی این سامانه‌های دفاع موشکی را به دلیل شیوع ویروس کرونا تعلیق کرده است.

وی همچنین گفت: برنامه ما همچنان فعال‌سازی این سامانه‌های دفاع موشکی روسی است اما به این مساله نیز اشاره کرد که اگر آمریکا آماده گفتگو برای ارسال موشک‌های پاتریوت به ترکیه باشد، اردوغان نیز آماده گوش دادن است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان