//
کدخبر: ۲۶۱۸۳۲ //

گورباچف: جهان در حال تجربه یک بحران بسیار جدی است

رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق با اشاره به نقش رهبران معنوی در شرایط بحران کرونا در جهان، بر لزوم تامین امنیت و ایجاد شرایط زندگی مناسب انسانی و تجدید نظر در اهداف نظامی در روابط بین‌الملل تأکید کرد.

گورباچف: جهان در حال تجربه یک بحران بسیار جدی است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل گورباچف" رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق ابراز عقیده کرده که جهان در حال حاضر در حال تجربه کردن یک بحران بسیار جدی دنیا به دلیل همه گیری ویروس کروناست و در این بین نقش رهبران مذهبی بسیار مهم است و وی امیدوار است که آنها از عهده این مسئولیت برآیند.

رهبر سابق شوروی این مسئله را در مقاله‌ای که برای روزنامه «L'Osservatore Romano» که در واتیکان منتشر می شود، نوشته است. گورباچوف در این مقاله به صحبت‌های خود با مقامات واتیکان در چند سفرش به رم (پایتخت ایتالیا) اشاره کرده و به وضعیت فعلی جهان با توجه به همه گیری بیماری کووید-19 می پردازد.

وی در این باره نوشته است: «در حال حاضر جهان در حال تجربه و سپری کردن یک بحران بسیار سخت است. این شرایط نیازهای ویژه‌ای را بر هر شخص و مهمتر از همه سیاستمداران جهان تحمیل می کند و در این بین نقش رهبران معنوی بسیار بزرگ و پر مسئولیت است. و من امیدوارم که آنها با پیروی از نمونه الهام بخش در تاریخ، از عهده این مسئولیت به خوبی برآیند.»

به عقیده گورباچوف، تامین امنیت انسانی و ایجاد شرایط لازم برای زندگی مناسب برای تمامی مردم که در کره زمین زندگی می کند، باید اصلی‌ترین دغدغه برای سیاستمداران جهان و دولت‌ها باشد.

رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی افزود: «در شرایط کنونی، ما باید در خصوص بسیاری از مسائل تجدید نظر کرد، روابط بین الملل و تفکرات سیاسی عاری از اهداف نظامی باشد و از کاهش هزینه‌های نظامی در جهان حمایت کرد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان