//
کدخبر: ۲۶۱۳۲۶ //

واکنش ایران به ادعای مضحک آمریکا مبنی بر عدم همکاری در مبارزه با تروریسم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ادعای مضحک آمریکایی‌ها در عدم همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با تروریسم واکنش نشان داد.

واکنش ایران به ادعای مضحک آمریکا مبنی بر عدم همکاری در مبارزه با تروریسم
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای مضحک آمریکایی‌ها در عدم همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با تروریسم! در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "ایالات متحده با آن سابقه ایجاد، تامین مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی مختلف، اِعمال تروریسم دولتی و نیز حمایت آشکار از یک رژیم تروریستی دیگر، سنجه خوبی برای ارزیابی تلاش‌های ضدتروریستی نیست. آمریکا باید به تروریسم دولتی خود پایان دهد."

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که روز گذشته به کنگره این کشور اطلاع داده است که بر اساس تشخیص وزارت امور خارجه آمریکا حسب بند (a) 40A، پنج کشور ایران، کره شمالی،‌ سوریه، کوبا و ونزوئلا در سال 2019 با آنچه «تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تروریسم» خوانده شده، همکاری کامل نداشته‌اند.

کنگره آمریکا هرگونه فروش یا ارائه مجوز صادرات اقلام و خدمات دفاعی را به کشورهایی که به «عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ترویسم» متهم می‌شوند ممنوع اعلام کرده است.

آمریکا در حالی ژست مبارزه با تروریسم گرفته است و کشورهای دیگر را به‌دلیل «عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تروریسم» به تحریم تسلیحاتی تهدید می‌کند که خود ید طولایی در حمایت از تروریسم دارد و از چند دهه پیش در زمینه تأمین تسلیحات و سازماندهی گروه‌های تروریستی فعال بوده است.

از طرفی دولت و کنگره آمریکا از مدت‌ها قبل با سنگ‌اندازی‌های خود تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله مشترک با تروریسم را با بن‌بست مواجه کرده و همواره کوشیده است تا با وضع کردن استانداردهای دوگانه، از تروریسم به‌نفع خود و متحدانش بهره گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۳۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان