//
کدخبر: ۲۶۱۰۷۲ //

روایت جدید سازمان جهانی بهداشت از درمان کرونا

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد که برخی روش‌های درمانی، شدت یا طول بیماری کووید– ۱۹ را کاهش می‌دهد اما هنوز روش‌هایی برای از بین بردن این ویروس حاصل نشده است.

روایت جدید سازمان جهانی بهداشت از درمان کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل خبرگزاری رویترز، این سازمان که مقر آن در ژنو است، ابتکار عمل جهانی برای تولید واکسن و دارو و انجام آزمایش برای پیشگیری، تشخیص و مداوای کووید– ۱۹ را هدایت می کند.

«مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: روش های درمانی در اختیار داریم که به نظر می رسد در مطالعات اولیه، شدت یا طول مدت بیماری را کاهش می دهد اما ما به روشی دسترسی نداریم که ویروس را از بین ببرد یا سرعت آن را متوقف کند.

وی با اشاره به لزوم انجام تحقیقات بیشتر، افزود: ما اطلاعات بالقوه مثبتی داریم اما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم تا از کارآمدی این درمان ها ۱۰۰ درصد اطمینان یابیم. وی نامی از روش های درمانی نبرد.

شرکت آمریکایی «گیلیاد ساینس» اعلام کرد که داروی ضد ویروسی رمدسیویر این شرکت به بهبود نتایج بیماران مبتلا به کرونا کمک کرده است.

مقام سازمان جهانی بهداشت با هشدار در مورد سطح انتظارات در ارتباط با واکسن کرونا گفت که کار بر روی این ویروس، مستلزم دقت بسیار است و تولید واکسن آن دشوار است.

بیش از ۱۰۰ واکسن بالقوه کووید– ۱۹ در مرحله تولید است و برخی از آن‌ها در معرض آزمایش های بالینی قرار دارد.

سازمان جهانی بهداشت ماه گذشته میلادی اعلام کرد که تولید واکسن دستکم ۱۲ ماه زمان نیاز دارد.

هریس با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در آفریقا تأکید کرد که کشورهای واقع در قاره آمریکا در زمان حاضر کانون شیوع این ویروس هستند.

وی در عین حال گفت که قاره آمریکا در مقایسه با کشورهای دیگر، از یک مزیت بزرگ برخوردار است و آن اینکه شاهد تجربه اندکی از شیوع بیماری های مسری بوده است.

«تدروس آدهانوم» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در نشست مجازی شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد که با موضوع «سیاست‌های مؤثر در پاسخ به کووید-۱۹» برگزار شد، ویروس کرونا را بسیار مسری و کشنده خواند و گفت؛ تولید واکسن این ویروس به ۱۰ تا ۱۶ ماه زمان نیاز دارد.

وی افزود: ۱۹ هفته پیش ما هیچ چیزی درباره ویروس نمی‌دانستیم اما اکنون می‌دانیم که بسیار مسری و کشنده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه تا کنون نزدیک به چهار میلیون مورد مبتلا به کووید-۱۹ به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده، اظهار کرد: از ژانویه (دی ماه ۹۸) برای تسریع در کشف واکسن برای این ویروس کار کرده‌ایم؛ با این حال ممکن است دستیابی به واکسن به ۱۰ تا ۱۶ ماه نیاز داشته باشد.

وی به ضرورت تأمین مالی برای این پروژه اشاره کرد و افزود: بودجه ۸ میلیارد دلاری اخیر اروپا برای تولید واکسن برای همه، کافی نخواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان