//
کدخبر: ۲۶۰۷۲۵ //

مرگ مرموز چند کودک در نیویورک با علائمی مشابه کرونا

یک بیماری مرموز با علائمی عفونی شبیه به کووید-19 جان سه کودک را در نیویورک گرفته و ده‌ها کودک دیگر را نیز مبتلا کرده است.

مرگ مرموز چند کودک در نیویورک با علائمی مشابه کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

سه کودک نیویورکی بر اثر ابتلا به یک بیماری با علائم مشابه ویروس کرونا، جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک گفت: «این بیماری جان سه فرد جوان نیویورکی را گرفته است. این چیز جدیدی است و در حال گسترش است».

به گفته کومو، شمار زیادی از این کودکان هنگام ورود به بیمارستان علائم تنفسی نداشتند اما نتیجه آزمایش ابتلا به کرونا یا آزمایش پادتن مربوط به آن در همگی این افراد مثبت بود.

فرماندار نیویورک افزود: «تا کنون گمان می‌کردیم افراد کم‌سن به کووید-۱۹ مبتلا نمی‌شوند و این در واقع خبر خوبی بود. اما هنوز چیزهای زیادی هست که باید از این ویروس بفهمیم».

وی هشدار داد ممکن است طی هفته‌های گذشته، این بیماری بدون آن‌که در میان کودکان تشخیص داده شده باشد، در نقاط مختلف شیوع یافته باشد.

این بیماری مرموز علاوه بر گرفتن جان سه کودک، ۷۳ نفر دیگر را با علائمی مشابه با ویروس کرونا، آلوده کرده است. علائم این بیماری شامل نوعی از عفونت است که پوست، چشمان، رگ‌های خونی و قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این بیماری می‌تواند به حدی جدی شود که کودک بیمار نیاز به ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی) پیدا کند. تا کنون والدین نیویورکی گمان می‌کردند ویروس کرونا در میان کودکان شیوع پیدا نمی‌کند. اما این هفته کودکی پنج ساله بر اثر نوعی بیماری که پزشکان آن را «نشانگان عفونتی چندگانه در کودکان» نامیده‌اند، جان خود را از دست داد.

علاوه بر نیویورک، موارد دیگری از ابتلا به این بیماری در ایالت‌های لوییزیانا، می‌سی‌سی‌پی و کالیفرنیا دیده شده است. همچنین پزشکان اروپایی در کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه، سوئیس، اسپانیا و ایتالیا موارد مشابهی را گزارش کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۷۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان