//
کدخبر: ۲۶۰۶۳۹ //

ونزوئلا: تحریم‌های آمریکا در دوران کرونا تنها یک هدف دارد

معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد، تحریم‌های یک‌جانبه‌ ایالات متحده در بحبوحه‌ شیوع کرونا تنها یک هدف داشته و آن تغییر رژیم است.

ونزوئلا: تحریم‌های آمریکا در دوران کرونا تنها یک هدف دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کارلوس ران مارتینز، معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا در امور آمریکای شمالی اظهار کرد که هدف تحریم‌های تحمیل‌شده از جانب ایالات متحده علیه ونزوئلا تنها فشار بر رهبری این کشور در بحبوحه‌ی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و در نهایت تغییر رژیم در این کشور است.

وی همچنین گفت که ایالات متحده یک عملیات نظامی را به انجام رسانده است که بزرگترین عملیات نظامی در منطقه در ۳۰ سال گذشته محسوب می‌شود آن هم "فقط به بهانه‌ی مقابله با قاچاق مواد مخدر در کشور، اما تمام این‌ها جهت اعمال فشار بیشتر روی ما صورت می‌پذیرد." او همچنین گفت تحریم‌های آمریکا در دوران شیوع کرونا "تهدید جهانی" است.

معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا اظهار کرد: ما همگی می‌دانیم هدف دشمن از این اقدامات بدون شک تغییر رژیم در کشور است.

وی اعلام کرد، سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار کاهش تحریم‌های یک‌جانبه‌ اعمال‌شده علیه چند کشور، به ویژه ونزوئلا و ایران شدند.

در ماه آوریل دفتر کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) اعلام کرد کارشناسان حقوق بشر در سازمان ملل متحد از ایالات متحده آمریکا خواسته‌اند که تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه چندین کشور را به منظور حصول اطمینان از تأمین محصولات پزشکی و درمانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشورها در بحبوحه‌ بحران همه‌گیر ویروس کرونا لغو کند.

براساس گزارش دفتر کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) ایالات متحده به طور مکرر از کاهش و برداشتن تحریم‌های یک‌جانبه‌ خود که موجب کاهش کارایی و تأثیر اقدامات مقابله‌ای کشورهای دیگر در برخورد با این ویروس همه‌گیر می‌شود، سر باز زده و درخواست‌های مجامع بین‌المللی را نادیده گرفته است. معافیت‌های تحریمی به منظور دریافت کمک‌های بشردوستانه که توسط دفتر وزارت خزانه ایالات متحده در ۱۶ آوریل اعلام شد، روند سخت و شرایط پیچیده‌ دریافت تجهیزات پزشکی توسط کشورهای تحریم‌شده را تسهیل نمی‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۶۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان