//
کدخبر: ۲۶۰۶۳۶ //

تحریم‌های آمریکا مانع کمک‌های بشردوستانه در سوریه

سفیر سوریه در سازمان ملل متحد اظهار کرد که معافیت‌های تحریمی ایالات متحده تنها جریان کمک به تروریست‌ها در شمال سوریه را تسهیل می‌کند.

به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه سوریه، مانع از ارائه کمک‌های پزشکی مناسب به شهروندان در بحبوحه‌ی شیوع ویروس کرونا در این کشور شده است، در حالی که بخشی از معافیت‌های این تحریم‌ها فقط به سود گروه‌های تروریستی در شمال سوریه تمام می‌شود.

وی در یک وبینار به نام «تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در خلال تهدید جهانی ویروس همه‌گیر کرونا» گفت: این اقدامات و تحریم‌های غیرقانونی باعث تضعیف کارایی و توانایی بخش‌های پزشکی و درمانی سوریه در واردات دارو و مواد پزشکی و زیر فشار قرار دادن نظام بانکی سوریه و نقل و انتقالات بانکی به ویژه در حوزه خارجی شده است.

سفیر سوریه در سازمان ملل متحد هم‌چنین اظهار کرد: شرکت‌های خارجی از ترس آن که هدف تحریم‌های آمریکا قرار نگیرند از امضای قرارداد با مؤسسات پزشکی سوریه خودداری می‌کنند که این عمل غیرقانونی است زیرا در شورای امنیت سازمان ملل متحد چنین اقدامی خلاف قوانین بین‌الملل است.

وی تأکید کرد که تمام معافیت‌هایی تحریم‌های ایالات متحده هیچ کمکی به سوریه نمی‌کند زیرا آن‌ها تنها برای حمایت از گروه‌های تروریستی در شمال سوریه اعمال می‌شوند.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که دولت آمریکا کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه که شامل تسلیحات نظامی نیز می‌باشد را فقط به گروه‌های تروریستی در شمال غربی و شمال شرقی سوریه می‌فرستد.

در ماه آوریل دفتر کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) اعلام کرد که کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد از ایالات متحده خواسته‌اند که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه چندین کشور را به منظور امکان دستیابی و ارائه‌ی کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به این کشورها در بحبوحه‌ی شیوع ویروس کرونا لغو کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۶۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان